در گفتگو با العالم مطرح شد؛

ائتلاف متجاوز مهم ترین کارت خود در یمن را از دست داد

ائتلاف متجاوز مهم ترین کارت خود در یمن را از دست داد
شنبه 9 مرداد 1400 - 22:22

سرتیپ عابد محمد الثور کارشناس نظامی یمنی تاکید کرد که آزادسازی البیضاء به مثابه پیامی قدرتمند و ضربه ای سخت به ائتلاف متجاوز در استان البیضاء است.

العالم-یمن

این کارشناس نظامی بیان داشت که اهمیت عملیات "النصر المبین" در بعد جغرافیایی آن است. زیرا البیضاء بخاطر اشراف به هشت استان و منطقه مرزی سابق، منطقه حساسی به شمار می رود. ضمن اینکه بخاطر امکان حفاظت از آن، نیروهای داعش و القاعده برای بیش از بیست سال در آن مستقر بوده اند.

محمد الثور افزود: پیروزی نیروهای یمن به منزله پیامی قدرتمند و تکان دهنده به ائتلاف متجاوز و آمریکا بود که حامی گروه های تروریستی هستند.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که آزادسازی این منطقه طی 72 ساعت و پس از 20 سال سیطره گروه های تروریستی بر آن، به این معناست که یمن وارد مرحله جدیدی شده است.

سرتیپ عابد تاکید کرد که آزادسازی البیضاء از چنگ تروریست ها حامل این پیام برای ائتلاف متجاوز است که منطقه ای که به عنوان کارت مهمی بر آن تکیه کرده و در همه درگیری ها نیروهای خود را در آن متمرکز کرده بودند، امروز سقوط کرده و این یعنی متجاوزان مهم ترین ابزار خود یعنی داعشی ها و تکفیری ها را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها