دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد
شنبه 9 مرداد 1400 - 23:05

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که حمایت پاریس از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد.

العالم - سوریه

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد که این اقدامات فرانسه بر خلاف تمام قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده که طی آن خواستار حفظ وحدت ارضی و ملی سوریه، استقلال و حق حاکمیت آن است.

وی در ادامه گفت: «سوریه به طور کامل ادعاهای دروغی که در بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع سوریه آمده رد کرده و تاکید دارد که این ادعا بر اساس دروغ، نفاق و حمایت از تروریسم است».

این مقام سوری اضافه کرد که دمشق تمام تلاش خود را برای تثبیت اوضاع در این کشور و از بین بردن تمام موانع در این زمینه به کار خواهد بست.

آمریکا و کشورهای غربی پس از شروع ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011،‌ فشارها علیه این کشور و حمایت از تروریست‌ها و افراد مسلح سوری را افزایش دادند.

واشنگتن نیز تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد اسامی چند فرد و نهاد سوریه را به فهرست تحریم‌های موسوم به SDN اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی ۸ زندان در سوریه که زیر نظر دستگاه اطلاعاتی «دولت بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه قرار دارند و همچنین ۵ مقام ارشد امنیتی که مدیران این زندان‌ها هستند در فهرست تحریم قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها