تیراندازی در نیویورک ۱۰ مجروح برجا گذاشت

تیراندازی در نیویورک ۱۰ مجروح برجا گذاشت
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 04:39

پلیس آمریکا می‌گوید دو مردی که ماسک به‌صورت داشتند به روی جمعیت در خیابانی در نیویورک آتش گشودند که در پی این حادثه حداقل ۱۰ نفر مجروح شدند.

العالم - آمریکا

رسانه‌های آمریکایی بامداد دوشنبه (به وقت ایران) از وقوع حادثه تیراندازی کور در شهر نیویورک خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، دو مردی که ماسک به‌صورت داشتند به روی جمعیت عابرپیاده در کنار خیابانی آتش گشودند که در پی این حادثه حداقل ۱۰ نفر مجروح شدند.

پلیس آمریکا با بیان اینکه این حادثه احتمالا با خشونت‌های گانگستری ارتباط دارد، گفت این دو نفر سپس سوار موتورسیکلت شده و از محل جرم گریختند.

پیش از این، گروه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های سلاح گرم» - که بر حوادث تیراندازی در آمریکا نظارت دارد - طی گزارشی جدید خبر داد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا نیمه ماه ژوئن، ۲۶۷ فقره تیراندازی گسترده در این کشور انجام شده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها