تیراندازی مرگبار در پایتخت آمریکا؛ 5 مجروح و مرگ یک کودک ۶ ساله

تیراندازی مرگبار در پایتخت آمریکا؛ 5 مجروح و مرگ یک کودک ۶ ساله
شنبه 26 تير 1400 - 12:47

در جریان تازه‌ترین تیراندازی مرگبار درآمریکا، سرزمینی که شمار اسلحه ها میان مردم از تعداد جمعیت آن بیشتر است، یک دختربچه ۶ ساله به کام مرگ رفت و پنج نفر هم مجروح شدند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش ر شبکه خبری سی ان ان، این حادثه ساعات پایانی شب گذشته (جمعه) به وقت محلی در منطقه جنوب شرقی واشنگتن دی.سی رخ داد.

بنابراین گزارش، اداره پلیس واشنگتن دی.سی دراین باره اعلام کرد نیروهای پلیس صدای تیراندازی دراین منطقه شنیده و زمانی که به صحنه وقوع تیراندازی رسیدند، توسط گروهی از مردم به محل این حادثه راهنمایی شدند، کودک خردسال به بیمارستان منتقل که بعدا فوت وی اعلام شد.

این گزارش می افزاید: درجریان این تیراندازی سه مرد و دو زن به ضرب گلوله مجروح شدند که وضعیت آنها وخیم نمی باشد.

سی ان ان گزارش داد: هنوز فرد یا افرادی که مسئول این تیراندازی هستند بازداشت نشده و پلیس از مردم خواستار کمک در شناسایی ضارب یا ضاربان این حادثه شد. سی ان ان به جزئیات بیشتر این حادثه اشاره ای نکرد.

قتل و کتشار و خرید بی سابقه سلاح در آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در مورخ ۹خردادماه ۱۴۰۰ با عنوان کردن این مطلب که، مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند و شهرهای این کشور شاهد تیراندازی های گسترده و کشتار باشند.

نیویورک تایمز نوشته بود: میزان مسلح شدن خانواده ها در سال ۲۰۱۶میلادی از ۳۲ درصد به ۲۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است؛ یک بینش نگران کننده هم اکنون درمیان آمریکاییان بوجود آمده که قصد دارند خود را از دیگران و یکدیگر مصون دارند.

۱۷ میلیون آمریکایی در ۲۰۲۰ سلاح خریداری کردند

نیویورک تایمز درادامه این گزارش نوشت: بررسی که از داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن» صورت گرفته نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی بود که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز خاطرنشان کرد، دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می رسند را دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.

۱۰۰ کشته در روز

درحالی نیویورک تایمز به مساله شدت یافتن فروش سلاح در آمریکا پرداخت که شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ارتباط با میزان جرائم سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی اعلام کرد: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

پربیننده ترین خبرها