امارات دنبال تأسیس شبکه ماهواره‌ای با هدف توطئه جدید علیه یمن

امارات دنبال تأسیس شبکه ماهواره‌ای با هدف توطئه جدید علیه یمن
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 14:31

یک رسانه یمنی اعلام کرد، امارات با هدف پاک کردن پرونده پر از جنایت خود علیه غیرنظامیان یمنی و جذب مزدور، دنبال راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای است.

العالم - امارات

برخی رسانه‌ها اعلام کردند، امارات دنبال تأسیس یک شبکه ماهواره‌ای جدید تحت عنوان «المغترب» است که تمرکز آن بر روی مخاطب قرار دادن مهاجران یمنی است.

«وکاله الصحافه الیمنیه» در همین زمینه گزارش کرد: امارات در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک کانال ماهواره‌ای است تا مهاجران یمنی را به قصد جذب مزدور و پاک کردن پرونده پر از جنایت خود علیه غیرنظامیان یمنی، هدف قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده، شبکه مذکور مورد حمایت مالی تاجران اماراتی و سعودی تحت عنوان «اهتمام به مهاجران یمنی» است. «صائل بن رباع» روزنامه‌نگار یمنی مقیم فرانسه بر این کانال نظارت خواهد داشت؛ وی مواضعی موافق با ائتلاف سعودی-اماراتی دارد و از «مزدوران امارات در اروپا» به شمار می‌رود.

قرار است دفتر این شبکه ماهواره‌ای ابتدا در قاهره باشد و پس از آن نیز دفتری در ریاض خواهد داشت. همچنین موسسان این شبکه سعی خواهند کرد در قدم بعدی دفتری در اروپا باز کنند.

وکاله لاصحافه الیمنیه افزود: منابع آگاه درباره اینکه شبکه ماهواره‌ای مذکور حامل دستورکارهای مشکوک در راستای خدمت به ائتلاف سعودی-اماراتی باشد و توطئه‌های ابوظبی برای تجزیه یمن و تسلط بر ثروت‌های آن را توجیه کند، هشدار دادند.

آنها همچنین هشدار دادند، ممکن است از این شبکه برای جذب مهاجران یمنی در راستای دستورکار لابی امارات در اروپا و توطئه‌های ابوظبی برای فتنه انگیزی میان جوامع اسلامی استفاده شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها