در دیدار مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا صورت گرفت؛

انتقاد عراقچی از رویکرد دوگانه برخی کشورها در قبال تحولات منطقه

انتقاد عراقچی از رویکرد دوگانه برخی کشورها در قبال تحولات منطقه
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 15:22

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، در دیدار و گفت وگو با مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه ایتالیا که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، از رویکرد دوگانه برخی کشورها در قبال تحولات منطقه انتقاد کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش وزارت امور خارجه ، عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این دیدار که امروز صورت گرفت، ضمن سازنده ارزیابی کردن روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا حضور فرستاده این کشور در مراسم تحلیف را نشان دهنده نزدیکی و دوستانه بودن مناسبات بین دو کشور دانست.

وی با انتقاد از رویکرد دوگانه برخی کشورها در قبال تحولات منطقه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه درچارچوب ابتکارات درون منطقه‌ای بوده و شایسته است تمامی کشورها از این روند حمایت و پشتیبانی کنند.

همچنین پاسکوال فررارا مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه ایتالیا، در دیدار سید عباس عراقچی با یادآوری آخرین تحولات روابط دوجانبه، نسبت به بازگشت مناسبات تهران و رم به سطح قبلی با نهایی شدن گفتگوهای وین ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین با مروری بر تحولات اخیر در منطقه، آمادگی کشورش را برای کمک به تقویت ثبات و امنیت منطقه ای مورد تاکید قرار داد.

پربیننده ترین خبرها