خیریه‌ امارات؛ به صهیونیست‌ها حلال، به فلسطینی‌ها حرام

خیریه‌ امارات؛ به صهیونیست‌ها حلال، به فلسطینی‌ها حرام
شنبه 16 مرداد 1400 - 12:52

رسانه‌های صهیونیستی از کمک محرمانه و بلاعوض یک تاجر اماراتی به پروژه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند و اعلام کردند، این پروژه برای کمک به خانواده‌های فقیر و گرسنه در فلسطین اشغالی به راه افتاده است.

العالم _ امارات

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، یک تاجر سرشناس اماراتی به نام «محمد العبار» از سه سال پیش تا کنون کمک‌های بلاعوض سخاوتمندانه‌ای به یک پروژه در فلسطین اشغالی مربوط به امنیت غذایی، داشته است.

وب‌سایت صهیونیستی «کلکالست» در این خصوص نوشت، پروژه بزرگ مذکور از سال ۲۰۰۳ با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار به هزاران خانواده در فلسطین اشغالی که از فقر و گرسنگی در رنجند، آغاز شده و محمد العبار یکی از خیرانی است که به صورت محرمانه از این پروژه حمایت مالی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، العبار در سال ۲۰۱۸ یعنی قبل از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به این پروژه پیوسته است.

بنا به این گزارش، محمد العبار مالک یکی از شرکت‌های بزرگ املاک و مستغلات در امارات است که برج «خلیفه» یکی از املاک این شرکت است.

کمک‌های این تاجر اماراتی به صهیونیست‌ها در حالی انجام می‌شود که بنا به گفته «باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس حدود ۸۰ درصد مردم محاصره شده نوار غزه زیر خط فقر هستند و نرخ بیکاری در این منطقه به ۵۰ درصد رسیده است.

بنا به گزارش‌ها، امارات چند سالی است که روابط خود را با فلسطینی‌ها قطع کرده است. تنها قطر هر چند وقت یک بار (اگر رژیم صهیونیستی مجوز دهد) کمک‌های مالی خود را برای مردم نیازمند غزه می‌فرستد.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته (۲۰۲۰) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

همچنین حدود یک ماه پیش، سفارت امارات عربی متحده در تل‌آویو رسماََ افتتاح شد. در این مراسم، جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم حضور داشتند.

همزمان با افتتاح سفارت امارات در فلسطین اشغالی، «عباس زکی» عضو ارشد جنبش فتح فلسطین ضمن اشاره به این موضوع که امارات به چند هزار صهیونیست تابعیت اماراتی داده، خواستار اخراج این کشور از اتحادیه عرب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها