در مخالفت با تحریم های یکجانبه آمریکا؛

کشور میزبان نهاد آمریکایی و ضد ونزوئلایی "گروه لیما" از این نهاد خارج شد

کشور میزبان نهاد آمریکایی و ضد ونزوئلایی
شنبه 16 مرداد 1400 - 14:09

وزیر امور خارجه پرو با اشاره به اینکه دولت جدید به ریاست جمهوری پدرو کاستیو، مخالف تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه کشورهای مظلوم ازجمله ونزوئلاست، از نهاد آمریکایی موسوم به «گروه لیما» خارج شد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش شبکه تله سور، "اکتور بخار"وزیر امور خارجه پرو خاطرنشان کرد که چهار سال پس از ایجاد گروه لیما، که محرز شد در عمل برای حمایت از مخالفان ونزوئلا و پایان دادن به دولت نیکلاس مادورو تأسیس شده است، اعضای آن نظرات خود را تغییر داده اند.

بلوک منطقه ای موسوم به «لیما» از ۱۳ کشور آمریکای جنوبی و کانادا تشکیل شده و مقرّ آن در شهر لیما پایتخت پرو واقع شده است.

وزیر خارجه پرو همچنین در اظهارات اخیر خود به روزنامه محلی اگزیتوسا(Exitosa) با تأکید کرد بر اینکه "سیاست مشترک و چند جانبه ما متوجه تعدادی از کشورها خواهد بود، خاطرنشان کرد: هدف "کمک به ونزوئلا برای حل مشکلات خود است. "

بخار افزود: پرو به ملت های اروپایی و آمریکای لاتین که در حال حاضر علیه سیاست های تحریمی و اقدامات یکجانبه علیه ونزوئلا تلاش می کنند، بدون دخالت در گرایش های مختلف سیاسی آنها، ملحق می شود.

بخار همچنین تصریح کرد که لیما با پیوستن مجدد به جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب موسوم به سلاک (Celac)، مطابق قوانین بین المللی و منشور ملل متحد، تحریم ها و اقدامات محدودکننده یک جانبه علیه مردم مظلوم را محکوم می کند.

به گزارش ایرنا، پدرو کاستیو، رئیس جمهوری جدید پرو ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) پس از کشمکش های فراوان با حزب سرمایه داری رقیب، سکان پرو را با رویکرد انقلابی علیه سلطه آمریکا، به دست گرفت.

نهاد آمریکایی ضد ونزئلا موسوم به گروه "لیما" در سال ۲۰۱۷میلادی با هدف تلاش برای یافتن راه‌حلی مناسب برای بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تشکیل شده بود؛ با این وجود، فعالیت ها و اظهارات گروه لیما در جهتی ادامه یافت که به عقیده تحلیلگران، اکثر اعضای این گروه با به رسمیت شناختن "خوان گوایدو" رهبر مخالفان ونزوئلا، موجب دوقطبی شدن فضای سیاسی و تشدید بحران‌ها در این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها