واکنش یمن به پاسخ راکتی حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی

واکنش یمن به پاسخ راکتی حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
شنبه 16 مرداد 1400 - 16:33

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن تمجید از پاسخ راکتی حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی، این اقدام را به مقاومت لبنان تبریک گفت.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن طی پیامی در توئیتر، به پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «به حزب‌الله قهرمان و رهبری مجاهد آن، برای عملیات پاسخ به تجاوز اسرائیل تبریک می‌گوییم؛ عملیاتی که نتیجه آمادگی مستمر مقاومت اسلامی لبنان و جنگ واکنش حزب الله در نتیجه آمادگی مستمر مقاومت اسلامی لبنان است».

الحوثی حاصل این آمادگی را «بازدارندگی حقیقی، ضربه زدن به روحیه دشمن و واقعیت میدانی و نظامی و افشای برنامه‌های آن» دانست.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن طی پیامی در توئیتر، پاسخ مقاومت لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و تصریح کرد:« ما به مقاومت اسلامی در لبنان برای شلیک ده‌ها راکت به سوی مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا در پاسخ به تجاوزهای اخیر آن، تبریک می‌گوییم».

وی افزود: «مقاومت اسلامی با این پاسخ قانونی و بررسی شده، به صورت عملی و آتشین تاکید کرد که با هرگونه تجاوزی، مقابله به مثل خواهد شد و دشمن نباید از معادلاتی که پیروزی ۲۰۰۶ تثبیت کرد، تجاوز کند».

دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز به مقاومت اسلامی لبنان برای «این پاسخ شجاعانه و قانونی به تجاوزهای اخیر دشمن صهیونیست» تبریک گفت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به ملت، ارتش و مقاومت لبنان این پیروزی تاریخی را که شکستی سخت به دشمن وارد کرد، تبریک می‌گوییم».

در پایان این بیانیه آمده است: «تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی ثابت کرد که شکست ۲۰۰۶، هنوز برای دشمن صهیونیست بازدارنده است و او از بیم شکست به سمت آن نمی‌رود. تبریک گرم از سوی انقلاب یمن که در معرض تجاوز آمریکا است به مقاومت اسلامی لبنان که اسرائیل را خوار و ذلیل کرد».

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» روز جمعه(دیروز) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) روز جمعه، مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

پربیننده ترین خبرها