«گواهی‌نامه کرونا» در فرانسه دردسرساز شد

«گواهی‌نامه کرونا» در فرانسه دردسرساز شد
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 08:00

اعتراضات خیابانی گسترده به «گواهینامه کرونا» در فرانسه ادامه دارد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دهها هزار نفر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه در اعتراض به طرح ارائه شده توسط دولت به پارلمان کشور برای اجباری شدن ارائه گواهینامه معتبر کرونا برای ورود شهروندان به اماکن عمومی دست به اعتراضات خیابانی زدند.

فرانسه هم‌اکنون با موج چهارم کرونا درگیر است و بر اساس طرح دولت تنها کسانی می‌توانند وارد اماکن عمومی مانند کافه‌ها، باشگاهها و غیره شوند که گواهینامه معتبر دریافت واکسن کرونا، تست کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته یا ابتلا به کرونا طی شش ماه گذشته را داشته باشند.

در جریان اعتراضات روز شنبه سه افسر پلیس زخمی شدند و وزارت کشور فرانسه گفته است ۱۹ معترض را بازداشت کرده که ۱۰ نفر آنها ساکن پاریس بودند.

در حالی که بسیاری از مردم به فکر تعطیلات تابستانی هستند، این سومین آخر هفته است که معترضان به طرح مقابله با کرونا توسط دولت امانوئل مکرون وارد خیابان‌ها می‌شوند.

وزارت کشور فرانسه شمار معترضان روز شنبه را بیش از ۲۰۴ هزار نفر عنوان کرده که بیش از ۱۴ هزار نفر آنها در پاریس دست به اعتراض زده‌اند. این رقم ۴۰ هزار نفر بیشتر از شمار معترضان آخر هفته گذشته بود.

طی روزهای گذشته شمار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه به ۲۵ هزار نفر رسیده که ۱۰ برابر اوایل ماه گذشته است. تاکنون نیمی از جمعیت فرانسه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها