واکنش کاربران به سفر قرقاش به تونس

واکنش کاربران به سفر قرقاش به تونس
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:46

انور قرقاش مشاور خلیفه بن زاید آل نهیان، با پیام رسان موافقت امارات با تصمیمات رئیس جمهوری  تونس، روز 25 ژوئیه به تونس سفر کرد.

العالم – داغهای مجازی

وی گفت : کشورش از اهمیت تصمیمات سعید مطلع است و آن را در راستای حفظ دولت تونس و پاسخگویی به خواست مردم می داند. برخی از کاربران؛ با توجه به شرایط تونس،این سفر را مداخله در مسائل تونس دانسته و نسبت به تلاش برای تسلط بر تونس هشدار داده و خواهان حفظ مسیر دموکراسی برای نجات کشور شدند.

یکی از کاربران گفت : می خواهند تونس را مانند یمن ،لیبی و سوریه کنند اگر رئیس جمهوری تونس و حزب النهضه به مساله توجه نکنند و از درس های دیگران عبرت نگیرند حفظ دموکراسی با همه موارد منفی هزار بار بهتر از افتادن در راهی نامشخص است.

یکی از کاربران حضور قرقاش در تونس را حمایت از به اصطلاح کودتا در تونس دانست .

یکی دیگر از کاربران نوشت :حمایت بی وقفه امارات از کودتا ... قیس سعید کودتاگر و حیله گر،از انور قرقاش مشاور شیطان عرب در کاخ قرطاج میزبانی می کند.

یک کاربر دیگر نوشت : من معتقدم انتخابات زودهنگام در تونس برگزار خواهد شد

با توجه به شرایط تونس و چند روز پس از قدام غافلگیر کننده ، سعید رئیس جمهوری جدیدی را به کابینه معرفی نکرد و اقداماتی برای پایان وضعیت فوق العاده یا طرحی برای آینده اعلام نکرد این در حالی است که درخواست ها برای تسریع در تعیین دولت جدید افزایش یافته است.

بسیاری از کاربران نیز با انتقاد از زمان سفر قرقاش نسبت به ترور دموکراسی در کشور هشدار دادند.

ناظران مسائل تونس امیدوارندگروههای تونسی از بحران کنونی خارج شوند و معتقدند برخی کشورها در صدد بی ثبات کردن شرایط تونس و پیش بردن آن به مسیری نامعلوم نباشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها