مخالفت یمن با صلح تحمیلی عربستان سعودی

مخالفت یمن با صلح تحمیلی عربستان سعودی
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 09:23

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی در صنعا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه همتای سعودی خود تصریح کرد، دوران قیمومیت و دخالت عربستان در امور یمن سپری شده است،

العالم - یمن

هشام شرف وزیر امور خارجه دولت نجات ملی در صنعا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر امور خارجه عربستان، با بیان اینکه دوران قیمومیت و دخالت عربستان در امور یمن سپری شده است، گفت: وزیر خارجه سعودی نباید همزمان با آغاز مأموریت فرستاده جدید سازمان ملل، برای اظهار موضع قدرت هیجان زده شود. ما صلحی را که عربستان با هدف تأمین منافع متحدان خود و به امید تداوم ایفای نقش قیمومیت و سلطه جویی اش در یمن تحمیل کند یا برای تحقق آن پیش شرط تعیین کند، نخواهیم پذیرفت.

شرف تصریح کرد: می‌توان روابط آینده بین یمن و عربستان را بر اساس پایبندی به اصل حسن همجواری، احترام متبادل و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر از نو بنیان گذاشت.

یحیی المحطوری عضو دفتر فرهنگی انصارالله یمن در توئیتی نوشت: کودکان یمن با خون و پیکرهای خود همواره به بمبهای آمریکا تعرض و آنها را قطعه قطعه می کنند. از همین رو سازمان ملل ناچار شد نام یمن را در فهرست نقض کنندگان حقوق بشر ثبت کند چرا که در چنین شرایطی تنها سکوت و ابراز نگرانی کفایت نمی کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها