الجزائر: اصرار برای عضویت اسرائیل، به تجزیه اتحادیه آفریقا منجر می‌شود

الجزائر: اصرار برای عضویت اسرائیل، به تجزیه اتحادیه آفریقا منجر می‌شود
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:00

وزیر خارجه الجزائر درباره عواقب اصرار رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای پیوستن رژیم صهیونیستی به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر هشدار داد.

العالم - آفریقا

«رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر بر مخالفت خود با اظهارات «موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا و اصرار وی برای موافقت با پیوستن رژیم اشغالگر اسرائیل به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر، تأکید کرد.

لعمامره در مصاحبه با روزنامه الجزائری «الفجر» گفت: «اظهارات رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به منزله تلاش برای دفاع از خویش است بی‌آنکه از عواقب آن خبر داشته باشد».

وی افزود: موسی فقی از پیآمدهای این اظهارات و این قبیل رفتارها خبر ندارد و چنین مواضعی ممکن است به تجزیه اتحادیه آفریقا منجر شود.

وزیر خارجه الجزائر تصریح کرد که اظهارات موسی فقی هرگز بر موضع نمایندگان دیپلماتیک هفت کشور تأثیر نخواهد داشت و همچنان تلاش و هماهنگی‌ها برای دستیابی به هدف موردنظر ادامه خواهد یافت.

پیشتر سفارت الجزائر در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی به همراه سفارتخاته‌های شش کشور دیگر اعم از مصر، جزایر کومور، تونس، جیبوتی، موریتانی و لیبی با ارسال یادداشتی به کمیساریای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا، اعتراض خود به پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر را اعلام کردند.

این کشورها بر موضع ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین که در تعارض با منافع عالی اتحادیه آفریقا و مقررات آن است، تأکید کردند.

اخیرا وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی گزارش داد که «آدامسو آلالی» سفیر این رژیم در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها