درگیری‌های شدید در شهر قندوز میان طالبان و ارتش افغانستان

درگیری‌های شدید در شهر قندوز میان طالبان و ارتش افغانستان
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:09

سقوط شهر مهم قندوز ضربه سنگینی به دولت افغانستان محسوب می‌شود.

العالم - جهان اسلام

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات محلی و شهروندان، روز یکشنبه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و اعضای گروه طالبان در مرکز شهر مهم قندوز در شمال افغانستان در جریان است. این در حالی است که طالبان در ۴۸ ساعت اخیر، دو مرکز مهم استانی (زرنج و شبرغان) را به تصرف خود در آورده است.
اگر قندوز به تصرف طالبان درآید، اعتبار دولت افغانستان برای محافظت از شهرهای بزرگ بیش از پیش خدشه‌دار خواهد شد.
به گفته یکی از مقامات محلی قندوز، درگیری‌های شدید خیابانی در محلات مختلف شهر در جریان است و تعدادی از نیروهای امنیتی به طرف فرودگاه قندوز عقب‌نشینی کرده اند. یکی از ساکنان قندوز نیز می‌گوید طالبان به میدان اصلی شهر رسیده است و هواپیما‌ها در حال بمباران اعضای این گروه هستند.

قندوز (کهن‌دژ) مرکز استانی به همین نام در شمال افغانستان است و تصرف آن در قیاس با شهرهای «زرنج» و «شبرغان» که در دو روز اخیر در اختیار طالبان قرار گرفته است، برای این گروه از اهمیت استراتژیک بیشتری برخوردار خواهد بود. این در حالی است که روز یکشنبه درگیری‌ها در حومه شهر غربی هرات و شهرهای جنوبی قندهار و لشکرگاه همچنان ادامه داشته است.

پیشرفت‌های سریع طالبان، آمریکا را به واکنش واداشته است. بمب‌افکن‌های آمریکا در اواخر روز شنبه مواضع طالبان را در اطراف شهر شبرغان -کانون قدرت عبدالرشید دوستم - بمباران کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها