«طلال ناجی» در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم:

انقلاب اسلامی کمکی از سوی خداوند به فلسطین است/ ایران نقش زیادی در توسعه موشکی مقاومت دارد/ نبرد شمشیر قدس ضربه بزرگی به معامله قرن و نتانیاهو و عادی سازی روابط زد/ تلاش‌های سردار شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد/ ایران در نشست ها با گروه های فلسطینی تاکید کرده است که قصد حمایت از ما را دارد تا به حقوق خود برسیم

انقلاب اسلامی کمکی از سوی خداوند به فلسطین است/ ایران نقش زیادی در توسعه موشکی مقاومت دارد/ نبرد شمشیر قدس ضربه بزرگی به معامله قرن و نتانیاهو و عادی سازی روابط زد/ تلاش‌های سردار شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد/ ایران در نشست ها با گروه های فلسطینی تاکید کرده است که قصد حمایت از ما را دارد تا به حقوق خود برسیم
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 22:06

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه بین المللی «العالم» اظهار داشت که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی اتفاق افتاد تا جبران خروج مصر باشد و آن را هدیه ای از جانب خدا دانستیم. انقلاب اسلامی با عمق نفوذ در جهان اسلام ، نظام زشتی که پایگاه امپریالست امریکایی و بزرگترین مرکز جاسوسی امریکا در جهان در دوره شاه بود را در هم شکست

العالم-فلسطین اشغالی

«طلال ناجی» دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل در این گفت‌وگوی اختصاصی به سوالات مختلفی پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی فلسطین پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش ایران و سردار شهید سلیمانی در حمایت از فلسطین و توسعه توان نظامی فلسطینیان، نتایج نبرد شمشیر قدس و توافق ننگین عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

مهمترین نکات مطرح شده در این گفت‌وگو:

- انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت تا حامی و پشتیبان ملت فلسطین و همه گروههای مقاومت صرف نظر از گرایشات آنان باشد.

- انقلاب اسلامی را کمکی از سوی خداوند دانستیم، افزون بر اینکه امام خمینی (ره) نیز اسرائیل را غده سرطانی خواندند که باید از بین برود.

- جمهوری اسلامی در دل همه مبارزان و مستضعفان جهان و ملت مظلوم و مقاوم فلسطین است.

- جمهوری اسلامی تا حد زیادی و با تلاش زیاد و با آموزش تولید سلاح و آموزش نیروهای مقاومت غزه و کرانه باختری در تولید سلاح، تولید موشک به توسعه توان نظامی مقاومت فلسطین کمک کرد.

- نبرد شمشیر قدس به معامله قرن که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد و حتی به روند عادی سازی، ضربه ای کوبنده وارد کرد.

- نبرد شمشیر قدس توانمندی اهالی غزه به رغم امکانات بسیار اندکشان را ثابت کرد آنهم امکاناتی که عمدتا محلی است.

- غزه دارای موشک عیاش با برد 250 کیلومتر است. این نوآوری نتیجه تلاش جوانان و اهالی غزه است اما مردم، مقاومت و گروههای فلسطینی هرگز برنامه ریزی، آموزش و تلاش شهید سلیمانی در این زمینه را فراموش نمی کنند.

-یکی دیگر از نتایج نبرد شمشیر قدس، افزایش بحران داخلی در رژیم، تشکیل کابینه جدید صهیونیستی و سقوط نتانیاهو بود که خود را شاه رژیم می دانست.

- حکام کشورهای سازشگر بزرگترین بازنده روند عادی سازی رابطه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هستند.

- عمده مقامهای رژیم از نتانیاهو دور شدند مانند بنت، یائیر، لبد، ساعر و اویگدور لیبرمن که از افراط گرایان راستگرا هستند، این نشان دهنده بحران داخلی در جامعه صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی اختصاصی العالم با «ماهر الأخرس»

گفتگوی اختصاصی العالم با محمود الزهار؛ از رهبران جنبش حماس

مشروح گفت‌وگو:

*جمهوری اسلامی در دل همه مستضعفان جهان و ملت مظلوم فلسطین است

العالم: نخست حضور شما در پایتخت ایران و شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محترم را گرامی داشته و سپس وفات احمد جبریل فرمانده بزرگ فلسطین و دبیرکل پیشین جبهه آزادی بخش فلسطین را تسلیت می گویم .

طلال ناجی: از شما به خاطر این احساسات پاک تشکر می کنم. برای ما افتخار است که در مراسم تحلیف دکتر سید ابراهیم رئیسی جناب رئیس جمهوری شرکت کنیم. ما به داشتن رابطه با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم، جمهوری اسلامی در دل همه مبارزان و مستضعفان جهان و ملت مظلوم و مقاوم فلسطین است. این انقلاب از ابتدای پیروزی به رهبری امام راحل روح الله موسوی خمینی از بیش از 40 سال، فلسطین و ملت فلسطین را در آغوش خود گرفته و از مقاومت فلسطین حمایت می کند، از اینرو شرکت در مراسم تحلیف جناب رئیس جمهوری افتخار ما و برخی از برادران عزیز گروههای مقاومت فلسطینی است .

*انقلاب اسلامی را کمکی از سوی خداوند برای ملت فلسطین می‌دانیم

العالم: مقاومت اسلامی فلسطین پس از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، چگونه روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران توصیف می کند؟

طلال ناجی: در واقع زمانی که انقلاب اسلامی ایران در سال 79 به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی شرایط نامناسبی و دشواری داشتند زیرا با خروج جمهوری عربی مصر از درگیری با دشمن صهیونیستی و اقدام انورسادات رئیس جمهوری مصر در ان زمان مبنی برامضای توافق های صلح و عادی سازی با رژیم صهیونیستی مانند توافق های کمپ دیوید در سال 78 و توافق صلح یک جانبه مصر و رژیم صهیونیستی در سال 79 غافلگیر شدیم .

احساس خلا داشتیم زیرا مصر بزرگترین کشور عربی بود و ازنظر تاریخی نیز پیشگام رهبری اقدامات مشترک عربی در مقابله با رژیم صهیونیستی در دهه های پیش از انور سادات یعنی جمال عبدالناصر بود.

با خروج مصر از صف یکپارچه مشترک کشورهای عربی و جانبداری از روابط عادی سازی به ضرر مساله فلسطین و حقوق ملی ملت فلسطین بلکه در مخالفت با مقابله ملت عربی با رژیم صهیونیستی، ضرر کردیم .

اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی اتفاق افتاد تا جبران خروج مصر باشد و آن را هدیه ای از جانب خدا دانستیم. انقلاب اسلامی با عمق نفوذ در جهان اسلام ، نظام زشتی که پایگاه امپریالست امریکایی و بزرگترین مرکز جاسوسی امریکا در جهان در دوره شاه بود را در هم شکست.

انقلاب اسلامی از روز اول، جانبداری خود از ملت فلسطین و مساله فلسطین را اعلام کرد و امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ آخرین جمعه ماه رمضان را برای یاری قدس و مظلومین و حمایت از پایداری مردم ما در قدس بلکه همه ملت فلسطین روز قدس اعلام کرد.

ازینرو، انقلاب اسلامی را کمکی از سوی خداوند دانستیم افزون بر اینکه امام خمینی (ره) نیز اسرائیل را غده سرطانی خواندند که باید از بین برود و اینکه ملت فلسطین مظلوم است بنابراین باید در کنارش بمانیم و از آن حمایت کنیم.

بنابراین ما نیز از زمان تشکیل انقلاب اسلامی، این انقلاب را و امام خمینی و همه ملت ایران را دوست داشتیم و از آن زمان علیرغم اینکه رابطه ای نداشتیم، معتقد بودیم خداوند با این انقلاب اسلامی ما را یاری کرده است .آن زمان بیشتر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین و نظام عراق روابط محکمی با یکدیگر داشتند . آن زمان انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت تا حامی و پشتیبان ملت فلسطین و همه گروههای مقاومت صرف نظر از گرایشات آنان باشد.برادران عزیز می دانید آن زمان جنبش های فلسطینی مقاومت اسلامی در سال 79 نبود و جنبش حماس سال 87 و جنبش جهاد اسلامی در سالهای 86 و 87 تشکیل شد بنابراین حمایت از مقاومت صرف نظر از شعارها، گرایشات ، اهداف و اصول آغاز شد.

امام خمینی کبیر گفت: ما با فلسطینی ها و مستضعفین و در راس ان ملت فلسطین علیه قدرت های استکبار جهانی و در راس آنان رژیم صهیونیستی غاصب حقوق ملی و قومی و اسلامی فلسطین هستیم. لذا درکنار انقلاب اسلامی ایران ایستادیم و یک سال پس از انقلاب رژیم متجاوز عراق به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و ما نیز علیه رهبران عراقی آن زمان ایستادیم و و همه روابط چند ساله خود با رهبران عراق و رژیم را زیر پا گذاشتیم .

زیرا دریافتیم این تجاوز ظالمانه است و به نمایندگی از کشورهای استکبار جهانی شکل گرفته که بعدها برای همه مردم مشخص شد امریکا و سپس اروپا در پشت این تجاوز ایستاده اند و برخی از کشورهای عربی منطقه نیز درآن دست داشتند و از نظام عراق حمایت کردند اما ما پیش از داشتن رابطه با ایران در کنار انقلاب اسلامی باقی ماندیم و روابط خود را با عراق قطع کردیم.

اولین سفرهیات فلسطینی به ایران اسلامی، سفر مرحوم یاسر عرفات در سال 79 و با اهداف مختلفی از جمله آزادی گروگان های امریکایی آمده بود.

من از رابطه واقعی گروههای انقلابی و جمهوری اسلامی ایران سخن می گویم. اولین سفر مربوط به مرحوم احمد جبریل ابوجهاد رحمه الله علیه در سال 85 در راس هیاتی از گروه نجات برای درخواست کمک و بازسازی اردوگاههای بیروت به تهران آمد. مشکلاتی میان ما و برداران امل پیش آمده بود و اردوگاهها آسیب دید. این دیدار مختص جبهه ما نبود بلکه متعلق به گروههای جبهه نجات ملی فلسطین بود.

اما اولین سفر رسمی جبهه ما چند روز پیش از رحلت امام خمینی، سفر هیاتی به ریاست مرحوم احمد جبریل ابوجهاد بود که ان زمان فرصت دیدار امام خمینی پیش نیامد زیرا ایشان مریض بودند که پس از بازگشت هیات به دمشق،امام فوت کردند لذا این هیات بار دیگر برای مشارکت در تشییع امام خمینی به تهران بازگشت .

* ایران بر حق و حقوق فلسطینیان تأکید دارد

العالم: به روابط متقابل ایران و گروههای فلسطینی طی 4 دهه اشاره کردید. صراحتا بگویید ایران در برابر حمایت از شما ، چه درخواستی از شما دارد ؟

طلال ناجی: به درخواست های ایران اشاره خواهم کرد. در حقیقت ایران همواره از ما می خواهد که به مساله خود و حقوق خود و مقابله با دشمن اشغالگر صهیونیستی غاصب و مصادر کننده حقوق خود بایستیم این درخواست های جمهوری اسلامی ایران است.

* حمایت ایران از فلسطین منفعت‌طلبانه نیست

العالم: یعنی ایران از شما به عنوان اهرم فشاری علیه دیگران و برای دست یافتن به برخی اهداف سیاسی استفاده نمی کند؟

طلال ناجی: برعکس، ایران می گوید ما با شماییم و بدون شروط از شما حمایت می کنیم زیرا شما ملت مظلوم و مستضعفی هستید که سرزمینتان اشغال و حقوقتان مصادره شده است .

این درخواست های جمهوری اسلامی ایران بوده و هرگز هیچ درخواستی که به نفع دولت یا مردم ایران باشد نداشته و در دیدار با شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سال 2015 نیز خواسته ای مطرح نشد.

* هم وغم سردار شهید سلیمانی احقاق حقوق فلسطینیان و آزادی فلسطین بود

العالم: در کجا با یکدیگر دیدار داشتید ؟

طلال ناجی: در پایگاهش دیدار داشتیم . در این میهمانی به وی گفتم بیا با ما غذا بخور اما وی اصرار داشت خود شخصا بر میزهای اعضای هیات های فلسطینی نظارت داشته باشد و لب به غذا نزد و ایستاده بود تا در خدمت همه باشد. در دیداری که بیشتر گروهها از جمله عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز بودند یعنی ازهمه گروهها حاضر بودند به ما گفت جمهوری اسلامی و دولت هیچ درخواستی از شما ندارد ما فقط می خواهیم ازشما حمایت کنیم و در کنار شما باشیم تا به حقوق خود برسید و سرزمین خود را آزاد کنید و به همه مبارزان و مجاهدان فلسطینی و پدران و مادران شهدا بگویید ما دستان شما را می بوسیم این قاسم سلیمانی نماینده مردم ایران است از اینرو ما به انان احترام می گذاریم. درخواست جمهوری اسلامی از ما فقط همین بود.

* ایران به توسعه توان نظامی و موشکی مقاومت فلسطین کمک زیادی کرده است

العالم: نقش ایران در حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین چه بود ؟چگونه ایران حمایت کرد به ویژه که حدود دو ماه پیش شاهد درگیری شمشیر قدس و پیروزی های مردم فلسطین در نوارمحاصره شده غزه از همه طرف بودیم اما نوارغزه در برابر تجاوز 12 روزه اسرائیل مقاومت کرد و معادله جدیدی مقابله موشک با موشک را تحمیل کرد. نقش ایران و به ویژه شهید قاسم سلیمانی در این معادله چه بود؟

طلال ناجی: اجازه بدهید در اینجا به مساله ای مربوط بپردازیم که بدان اشاره نکرده بودیم وآن امام خمینی بنیانگذار انقلاب بود که اصول و اهداف آن را بیان کرد اما باید بگویم سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی از زمان رحلت امام خمینی در سال 1989 این انقلاب را هدایت کرد . کمی پیش گفتم عملا روابط ما آن زمان آغاز شد و رهبر دستور داد تا از ما حمایت کنند.

آن زمان برادر سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را نمی شناختیم وسپاه قدس هنوز شکل نگرفته بود زمانی که به تهران می آمدیم با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برادران عزیز رفیق دوست و محسن رضائی و سایر فرماندهان دیدار می کردیم و با قاسم سلیمانی زمانی که فرمانده سپاه قدس شد در پایان دهه 98 یا 99 آشنا شدیم اما از سال 89 رهبر انقلاب اسلامی به برادران عزیز جمهوری اسلامی ایران دستورات و راهنمایی های لازم برای حمایت از ملت فلسطین صرف نظر از شعارها یا عقاید گروهها صادر می کردند و این مساله مانعی برای حمایت از مقاومت فلسطین، حمایت از فتح و حمایت از گروههای مقاومت نبود یعنی دستورایشان به فرماندهان جمهوری اسلامی ایران این بود که ملت فلسطین و خانواده شهدا را حمایت کنید.

حتما شعار معروف امام خامنه ای دراختصاص دادن کمک های مکفی به خانواده های شهدا که در اولین انتفاضه بزرگ از سال 87 تا سال 93 شهید شده بودند را به خاطر می آورید بله جمهوری اسلامی تا حد زیادی و با تلاش زیاد و با آموزش تولید سلاح و آموزش نیروهای مقاومت غزه و کرانه باختری در تولید سلاح، تولید موشک به توسعه توان نظامی مقاومت فلسطین کمک کرد و می دانید که انتقال این سلاح ها و موشک ها به اراضی فلسطینی با دشواری هایی انجام شد.

*نبرد شمشیر قدس نوعی موازنه وحشت و بازدارندگی میان مقاومت و دشمن ایجاد کرد

العالم: واقعیت های مهمی درباره حمایت ایران به ویژه شهید سلیمانی از مقاومت فلسطین آشکار شده است. پس از نبرد شمشیر قدس و معادله جدید تحمیل شده توسط مقاومت فلسطین بر رژیم اسرائیل، کابینه بنت تشکیل شد، نظر شما درباره این کابینه و خطوط قرمز شما برای رویارویی با کابینه مزبور چیست؟

طلال ناجی: اول آنکه تمام اشخاصی که در این نبرد سهیم بودند می بایست به آن افتخار کنند و ما معتقدیم که روح شهید سلیمانی از تمام مراحل این نبرد بسیار شادمان است. دوم آنکه این نبرد عامل وحدت مردم فلسطین شد و برای اولین بار چنین وحدتی در تمام فلسطین تجلی یافت، اهالی قدس برای دفاع از مسجدالاقصی، اماکن مقدسه و محله الشیخ جراح به پا خاستند، به ویژه که شراره قیام اخیر مردم فلسطین از این محله روشن شد چرا که شهرک نشینان و باندهای جنایتکار صهیونیستی حریم مسجدالاقصی را نقض و ارتش و نیروهای امنیتی صهیونیستی از آنان حمایت کردند و با این حمایت، حرمت قدس را شکستند. اما اهالی غزه به یاری اهالی قدس شتافتند و این برای اولین بار بود که چنین اتفاقی رخ داد، چرا که در نبردهای 2008 – 2009، 2012 و 2014 شهید سلیمانی حضور داشت، اما این بار اینگونه نبود، در نبردهای قبلی، علت شروع جنگ، حمله مستقیم اسرائیل با جنگنده و توپخانه به مردم و مقاومت غزه بود اما این بار رزمندگان قهرمان غزه برای دفاع از غیرنظامیان بی دفاع منطقه اعم از کودکان، زنان و سالمندان ایستادند با اینکه خانه هایشان توسط جنایتکاران صهیونیست ویران شد.

اما این بار در نبرد شمشیر قدس، اهالی غزه به یاری اهالی قدس شتافتند و اولین موشک به طرف کنست صهیونیستی در قدس غربی شلیک شد که باعث شد اعضای پارلمان صهیونیستی به خاطر در امان ماندن از موشک های شلیک شده از غزه به پناهگاه بروند، پس از آن بود که اهالی اراضی 1948 برای یاری اهالی قدس و غزه با پا خاستند. سپس اهالی کرانه باختری به پا خاستند و انتفاضه در فلسطین آغاز شد، اهالی کرانه باختری 30 شهید تقدیم کردند، 600 نفر زخمی و بیش از 1000 فلسطینی بازداشت شدند، هزاران نفر در اراضی 1948 نیز بازداشت شدند، قیام مردم این اراضی برای رژیم صهیونیستی غافلگیر کننده بود. چرا که 73 سال از اشغال اراضی و مصادره حقوق این مردم می گذرد و دشمن دچار این توهم شده بود که اهالی مناطق 1948 هرگز با اهالی کرانه باختری، قدس و غزه اعلام همبستگی نمی کنند، مسائل ملی برایشان مهم نیست و فقط به تحصیل و معیشت می اندیشند. دشمن غافلگیر شد که می دید پس از 73 سال مردم قیام کردند، یعنی نسل سوم فلسطین پس از اشغال این سرزمین در اراضی اشغالی به پا خاستند و گفتند که ما بخشی از مردم فلسطین هستیم و از اهالی غزه، قدس و کرانه باختری حمایت می کنیم. صدها هزار آواره فلسطینی در کشورهای عربی اقامت دارند، در اردن میلیونها آواره فلسطینی سکونت دارند، هر روز تظاهرات خشم در منطقه مرزی اردن و کرانه باختری برگزار می شود، 600 هزار فلسطینی در سوریه و نیم میلیون فلسطینی در لبنان هستند، همه اینها به یاری اهالی داخل فلسطین شتافتند. این همان اهمیت نبرد شمشیر قدس است، مهمترین نتیجه این نبرد آن بود که نوعی موازنه وحشت و بازدارندگی میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی ایجاد شد که در گذشته نبود، چرا که موازنه ای میان قدرت دشمن و توانمندی مردم و رزمندگان فلسطینی وجود ندارد. آنهم دشمنی که تا بن دندان به پیشرفته ترین سلاح های آمریکایی مجهز است، سلاحهایی که برای مقابله با مردم فلسطین نیست بلکه برای مقابله با ارتشهای عربی است.

مقاومت، رژیم صهیونیستی را نوک پیکان و پایگاه پیشرو امپریالیسم و استکبار جهانی در برابر امت اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران می داند. نبرد شمشیر قدس توانمندی اهالی غزه به رغم امکانات بسیار اندکشان را ثابت کرد آنهم امکاناتی که عمدتا محلی است، این موشک در غزه تولید شده و توسعه یافته است و مردم غزه از ابزارهای مختلف برای توسعه تسلیحاتشان استفاده کردند. رزمندگان فلسطینی از کشتی های غرق شده در مدیترانه و لوله های آب، استفاده کردند، یعنی با ابزارهای بسیار ابتدایی، موشک هایی ساختند که برد آن به تل آویو و تمام مناطق فلسطین رسید و باعث شد که دشمن صهیونیستی دچار وحشت شده و این پرسش برایش مطرح شود که به این اوصاف آینده رژیم صهیونیستی چه خواهد شد، حتی بسیاری از مقامهای بارز رژیم اعتراف کردند که آینده ای برای این رژیم متصور نیست. مانند روسای سابق شاباک، شین بیت، موساد، ژنرالهای سابق، نمایندگان کنست، رئیس سابق کنست و پسرش، همه اعتراف کردند که نسبت به آینده فرزندانشان در رژیم مطمئن نیستند به ویژه پس از نبرد شمشیر قدس که در آن مردم فلسطین مجددا ثابت کردند که مصمم به ادامه مقاومت، مبارزه و دفاع از حقشان هستند. همه دریافتند که ملت مظلوم فلسطین، از حق و اراضی اش دفاع می کند و می خواهد حقوق غصب شده اش را از دشمن مسترد نماید، لذا این موضوع جامعه صهیونیستی را درباره آینده رژیم دچار تردید کرد.

نتانیاهو نخست وزیری که خود را شاه اسرائیل و پیامبر آن می دانست گفت که من تا الان استمرار رژیم را حفظ کردم اما نمی توانم از این به بعد این استمرار را تضمین کنم، این به آن معنی است که دریافته اند افسانه هایشان درباره ابدی بودن این رژیم دروغ است، این همان علت اهمیت نبرد شمشیر قدس است. یکی دیگر از نتایج نبرد شمشیر قدس، افزایش بحران داخلی در رژیم، تشکیل کابینه جدید صهیونیستی و سقوط نتانیاهو بود که خود را شاه رژیم می دانست، گرچه این کابینه بهتر از قبلی ها نیست و یکی از دیگری بدترند. عمده مقامهای رژیم از نتانیاهو دور شدند مانند بنت، یائیر، لبد، ساعر و اویگدور لیبرمن که از افراط گرایان راستگرا هستند، این نشان دهنده بحران داخلی در جامعه صهیونیستی است، اما به هر شکل، سیاستهای دولت جدید مانند سیاستهای دولت نتانیاهو است.

* حکام بزرگترین بازنده روند عادی سازی روابط هستند

العالم: شما درباره تهدید ماهیتی برای رژیم صهیونیستی پس از 7 دهه از تشکیل رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین آنهم به رغم عادی سازی رابطه برخی از کشورهای عربی با این رژیم سخن گفتید، نظر شما درباره سرنوشت این توافقنامه های خائنانه و عادی سازی رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی چیست؟

طلال ناجی: وقتی عادی سازی رابطه برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) و رژیم صهیونیستی اعلام شد، بدون تردید مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی دچار یاس و ناامیدی شدند. چگونه این کشورها اقدام به عادی سازی کردند در حالی که دشمن صهیونیستی هر روز به مردم فلسطین تعدی می کند، کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی را به قتل می رساند، خانه های آنان را ویران می کند و محصولاتشان را می سوزاند. این کشورها ادعا کردند که به خاطر خدمت به آرمان فلسطین اقدام به عادی سازی کردند تا مردم فلسطین حقوقشان را بازیابند، اما نبرد شمشیر قدس، ماهیت این عادی سازی را فاش کرد و امت اسلامی عربی دریافتند که این روند به مصلحت ملتهای کشورهای مزبور و مردم فلسطین نیست بلکه به دستور دولت آمریکا انجام شده است. از سوی دیگر، نبرد شمشیر قدس ضربه ای کوبنده به معامله قرن که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد و حتی به روند عادی سازی، وارد کرد، گرارد کوشنر داماد ترامپ که پرچمدار عادی سازی و قرارداد قرن بود، در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که توافق آبراهام دروغ بودن ادعای فلسطینیان در چند دهه گذشته درباره اینکه نمی توان میان کشورهای عربی و اسرائیل، صلح و روابط طبیعی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برقرار کرد مگر پس از حل منازعه فلسطینی اسرائیلی را ثابت کرد. اما نبرد شمشیر قدس دروغ بودن ادعای کوشنر را ثابت کرد و نشان داد که هرگز نمی توان رابطه ای طبیعی میان ملتهای عرب واسلامی با این رژیم ایجاد کرد و در صورتیکه رابطه ای برقرار شود، میان حکام و این رژیم خواهد بود، لذا حکام بزرگترین بازنده روند عادی سازی رابطه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هستند.

پربیننده ترین خبرها