ادامه نبردها در مناطق جنوبی افغانستان

ادامه نبردها در مناطق جنوبی افغانستان
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 14:14

پس از تصرف مرکز ۵ استان به دست طالبان، درگیری‌ها در جنوب افغانستان نیز در حال گسترش است.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تصرف ۵ مرکز استان به دست اعضای گروه طالبان در ۳ روز اخیر، روز دوشنبه نیز نبردها در مناطق جنوبی افغانستان در جریان است. درگیری‌هایی در استان‌های قندهار و هلمند که مراکز سنتی قدرت طالبان محسوب می‌شوند گزارش شده است.
وزارت دفاع افغانستان از کشته و مجروح شدن صدها عضو طالبان در استان‌های قندهار و هلمند در ۲۴ ساعت اخیر خبر می‌دهد.
گروه طالبان هفته‌هاست می‌کوشد شهرهای مهم قندهار و لشکرگاه را در جنوب افغانستان تصرف کند -- شهرهایی که هم از اهمیت استراتژیک مهمتری در قیاس با شهرهای تصرف‌شده از سوی طالبان برخوردارند و هم اکثریت آنها را پشتون‌ها تشکیل می‌دهند. اما کنترل این شهرها همچنان در اختیار ارتش افغانستان است.
این در حالی است که طالبان تلاش‌های خود را برای تصرف شهر مهم مزار شریف در شمال افغانستان افزایش داده است. شهر شبرغان در غرب مزار شریف و شهرهای طالقان و قندوز در شرق آن قرار دارند و همگی به تصرف طالبان درآمده اند. البته تا این لحظه نبردها به محلات اطراف مزار شریف محدود است و مزار شریف آرامشی نسبی را تجربه می‌کند. مزار شریف بزرگترین شهر شمال افغانستان است و نقش مهمی بر تسلط دولت افغانستان بر این منطقه ایفا می‌کند.
دیروز طالبان طی چند ساعت توانست شهرهای شمالی طالقان، سر پل و قندوز را تصرف کند -- موضوعی که نگرانی‌ها را درباره توان دولت مرکزی افغانستان در تقابل با طالبان تشدید کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها