خانواده عضو بازداشتی حماس در ریاض: احکام صادره چون صاعقه بر سرمان فرود آمد

خانواده عضو بازداشتی حماس در ریاض: احکام صادره چون صاعقه بر سرمان فرود آمد
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 17:20

اعضای خانواده عضو بازداشتی حماس در عربستان سعودی در واکنش به احکامی که برای بازداشتی‌های فلسطینی در این کشور صادر شده، اعلام کردند، دستگاه قضایی سعودی بیطرف نیست و این احکام، سیاسی و در راستای خدمت به رژیم اشغالگر است.

العالم - عربستان سعودی

عربستان سعودی که در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کرده، یکشنبه (دیروز) احکام آنها را صادر کرد.

در همین زمینه، «عبدالماجد الخضری» برادر محمد الخضری به وب‌سایت «العهد» گفت: احکام چون صاعقه بر سرمان فرود آمد، انتظار داشیم که پرونده تمام شود اما از صدور احکام دادگاه غافلگیر شدیم.

وی افزود، دستگاه قضایی سعودی بیطرف نیست و این احکام، سیاسی و یک توطئه علیه ملت فلسطین است. زمانی که محمد در سال ۱۹۹۳ به عنوان نماینده حماس در ریاض تعیین شد اطلاعات سعودی در جریان بود.

عبدالماجد ادامه داد: از نظر من ملت سعودی همچنان ملت ما را دوست دارد اما اینها گروه سرکشی هستند که خود را به شیطان فروخته‌اند. این احکام در راستای خدمت به رژیم اشغالگر است و تفسر دیگری ندارد. با حماس و دیگر گروه‌های در ارتباط خواهیم بود تا برای آزادی محمد و دیگر فلسطینی‌ها حامی ما باشند.

«عبدالرحمن الخضری» برادرزاده محمد الخضری هم خواستار مداخله «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای آزادی فلسطینی‌های بازداشتی شد.

وی گفت، این شصت نفر هیچ جرم یا اشتباهی مرتکب نشده‌اند و تنها به این دلیل که قدس و مسجدالاقصی را دوست دارند و از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند، محاکمه می‌شوند.

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج پیامی صوتی خطاب به خانواده‌های بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی فرستاد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، مشعل گفت: از نظر ما فرصت برای بستن پرونده بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی همچنان باقی است. پس از پایان بعد قانونی این پرونده با احکام دردآور، امیدوار به اقدامی سیاسی برای عبور از این بحران هستیم.

خالد مشعل در ادامه ضمن انتقاد از احکام صادر شده، از مقامات سعودی خواست روند آزادی بازداشت‌شدگان مذکور را تسریع کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها