چرا آل خلیفه بحرین را هیچ کس جدی نمیگیرد؟

چرا آل خلیفه بحرین را هیچ کس جدی نمیگیرد؟
دوشنبه 18 مرداد 1400 - 21:07

خبر: "دور گلد"رئیس مرکز امور عمومی بیت‌ المقدس روز یکشنبه یادداشت تفاهمی را با «عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون روابط بین‌الملل بحرین علیه ایران امضا کرد.

تحلیل:

_ بحرین همواره به عنوان دنبالچه سعودی در سیاسیت خارجی حرکت کرده و میکند این پیروی کورکورانه بشکلی ویژه خود را در اعمال محاصره ناکام برقطر و همچنین دشمنی کور با ایران و... مدام خود را نشان داده است.
_ در ماجرای عادی سازی روابط با اسرائیل بحرین به نمایندگی از سعودی یکماه بعد از امارات روابط خود را با رژیم عادی سازی کرد.
_ رفتارهای آل خلیفه در منطقه بیش از هرچیز نشان دهنده این است که حاکمان بحرین اصرار بر جلب توجه به عنوان کشوری مستقل دارد که البته تجربه نشان می دهد مادام که زیر سایه سنگین سعودی حرکت می کند در حصول این هدف ناکام است.
_ این روزها ایران کانون رایزنی های محور مقاومت است از هنیه و نخاله گرفته تا فالح فیاض، نعیم قاسم، طلال ناجی و عبدالسلام همگی در تهران گردآمده اند تاتشت رسوایی کشورهای سازشکار با اسرائیل را از پشت بام بزمین بکوبند بر همین اساس رفتار بحرین در اعزام مقامات به اسرائیل، استقبال از اسرائیلی ها و تفاهم و تجدید روابط طبیعی و البته واکنشی به این مساله می‌باشد.
_ قصه کشتی اسرائیلی وهجمات چند کشور نشان دار در دشمنی با ایران به جمهوری اسلامی در این ماجرا حکام بحرین و البته متحدان این کشور ذره ای را بران داشته است تا باسفر به اسرائیل خود را در صف موهوم ائتلاف علیه ایران بگنجاند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها