تظاهرات بحرینی‌ها علیه آل خلیفه برای آزادی زندانیان سیاسی

تظاهرات بحرینی‌ها علیه آل خلیفه برای آزادی زندانیان سیاسی
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 07:51

ده‌ها نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه « سنابس »، آزادی زندانیان سیاسی دربند حکومت آل خلیفه را خواستار شده اند.

العالم ـ بحرین

بنابر گزارش شبکه المسیره یمن، شرکت کنندگان در این تظاهرات که شنبه شب برگزار شد با در دست داشتن تصاویر بازداشت شدگان و بنرهایی، خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در این کشور شدند.

«شرم بر ما که سکوت کنیم و زندانی ما بمیرد» و «آزاد می‌کنیم پسرانمان را که به دست شما زندانی شدند» از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این تظاهرات بود.

شرکت کنندگان همچنین تصاویری از زندانیان سیاسی بحرینی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «شما آزاد هستید» .

در میان این تصاویر، تصویری از «حسن مشیمع» یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی بحرین و «عبدالجلیل السنکیس» فعال و مدافع حقوق بشر وجود داشت که شنبه گذشته سازمان عفو بین الملل از آن‌ها به عنوان مهمترین زندانیان جهان که در زندان‌های آل خلیفه رنج می‌برند، نام برد.

پیشتر نمایندگان پارلمان اروپا خواستار اعمال فشار بر دولت‌های خود برای پیگیری پرونده حقوق بشر در بحرین و تخلفاتی که مقامات منامه در حق مخالفان و فعالان انجام می‌دهند، شده بودند.

اعضای پارلمان اروپا با ارسال سوال مکتوب به کمیسیون عالی امور خارجه و سیاست امنیتی این پارلمان، خواستار آغاز تحقیقات و اقدام فوری برای رسیدگی به شرایط وخیم زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین و روشن شدن تخلفاتی که آن‌ها در معرض آن هستند، شده بودند.

جمعیت «الوفاق» بحرین به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور طی روزهای گذشته، شاهد برگزاری حداقل ۳۷۹ تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

الوفاق گزارش داد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حدود ۱۰۰ زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار رو به افزایش است.

به گفته نماینده سابق پارلمان بحرین، بیش از سه هزار و ۵۰۰ مخالف نظام آل خلیفه در زندان‌های این رژیم زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند.

پیشتر « جلال فیروز» گفته بود که ۱۰ سال از آغاز اعتراضات و انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین گذشته است و اوضاع همچنان وخیم است.

وی بیان کرد: شکنجه‌ها، یورش‌های شبانه و دستگیری مردم، نقض حقوق بشر و سلب تابعیت شهروندان اصیل بحرینی ادامه دارد.

فیروز با بیان اینکه در بحرین حتی با یک توئیت یک نفر بازداشت می‌شود و به زندان می‌رود اضافه کرد: خفقان تا جایی است که شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند از انجام شعائر مذهبی خود محروم هستند.

به گزارش ایرنا، بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون دهها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها