اهل الحق: حق پاسخگویی به حملات اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم

اهل الحق: حق پاسخگویی به حملات اسرائیل را برای خود محفوظ می‌دانیم
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 00:37

دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» تأکید کرد که دشمنی رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد و این رژیم مسئول نابودی عراق است.

العالم -

قیس الخزعلی دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به شدت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه بغداد و گروههای مقاومت عراقی انتقاد کرد.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی باعث شهادت شماری از جوانان مقاومت عراق شد، «ولی ما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم».

وی با بیان اینکه خون ریخته شده شهدایی را فراموش نخواهند کرد که توسط مزدوران وابسته به صهیونیستها به شهادت رسیدند، تصریح کرد: «دشمنی رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد و مسئول نابودی عراق است».

این مسئول عراقی ادامه داد، اسناد و اعترافاتی وجود دارد که نشان می‌دهد «ایادی اسرائیلی» در پی انحلال ارتش عراق بودند.

الخزعلی با بیان اینکه گروههای مقاومت عراق، بخشی از معادله بازدارندگی هستند که سید حسن نصرالله آن را مطرح کرد، گفت: «اسرائیل راکتورهای هسته‌ای عراق را بمباران کرد و مسئول تمام اتفاقات بد در این کشور است».

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به خاطر عوامل مذهبی و عقیدتی دست از هدف قرار دادن عراق، برنخواهد داشت، خاطر نشان کرد، صهیونیستها عراق نخستین دشمن و بزرگترین تهدید خود می‌دانند.

دبیر کل عصائب بار دیگر تأکید کرد که این جنبش، در برابر دشمن صهیونیست خواهد ایستاد؛ زیرا این رژیم، بزرگترین دشمن ملتهای عرب و مسلمان است.

الخزعلی در ادامه به حمایتهای تهران از عراق پرداخت و گفت: «ایران در زمانی که همه کشورها در پی توطئه بودند، نخستین کشوری بود که فرآیند سیاسی را به رسمیت شناخت».

وی خاطر نشان کرد: «ایران در بین کشورهای همسایه، تنها کشوری بود که در جریان حمله داعش، از عراق حمایت کرد... ولی برخی به ایران حمله می‌کنند، اما در برابر جنایات کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس]، سکوت می‌کنند».

در همین ارتباط، الخزعلی اخیرا درباره نقش تل‌آویو در عراق گفت: «موساد در تلاش برای ترور برخی از شخصیت‌های "الکتائب" و سرایا السلام است تا آن‌ها را به جنگ با یکدیگر بکشاند. حضور اسرائیل نه فقط در کردستان بلکه در عراق بیش از آن چیزی است که انتظارش می‌رود. اسرائیل پیشتر از طریق ابزارهایش در عراق فعالیت داشت؛ اما امروز آن‌ها خودشان در عراق در چند استان حضور دارند».

دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به حضور نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر الانبار (غرب عراق)، بیان کرد: «اسرائیلی‌ها از طریق سازمان‌های جامعه مدنی و برخی شرکت‌ها و با استفاده از پاسپورت‌های جعلی [در عراق] حضور پیدا کردند. اسرائیلی‌ها ایمان دارند که سرزمین بابل (عراق) باید ویران شود ومردم آن نابود شوند و حتی درختان نیز باید از جا کنده شوند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها