اهداف عربستان از اتهام زنی به اتباع فلسطینی و اردنی

اهداف عربستان از اتهام زنی به اتباع فلسطینی و اردنی
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 18:10

برخی کارشناسان و ناظران معتقدند عربستان با صدور احکام قضائی برای دهها فلسطینی و اردنی به دلیل حمایت از مساله فلسطین، برای اهدافی عمیق و پلید برنامه ریزی می کند.

العالم نظرکده

تحلیلگران سیاسی معتقدند نظام سعودی دلیل صدور این احکام را نه به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین بلکه به اتهام حمایت از تروریسم اعلام کرده زیرا با صدور این احکام اهدافی پلید و عمیق به دنبال دارد.

آنان افزودند: تغییر موضع عربستان به ویژه رابطه اش با جنبش حماس با اعلام معامله قرن و توافقات ناشی از آن آغاز شد. این معامله و توافق آشکارا در صدد حذف مساله فلسطین و تغییر فرماندهی کشورهای عربی از آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

تحلیلگران سیاسی افزودند :دولت امریکا به دلائل ژئواستراتژیک درصدد سبک کردن بار خود در منطقه است زیرا ماموریت های بزرگتری در درگیری بین المللی اش با چین و روسیه دارد بنابراین هدف، تحویل این منطقه به رژیم صهیونیستی است که به عضویت فرماندهی آمریکا در منطقه خاورمیانه درآمده و متشکل از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهایی است که آمریکا در آنجا پایگاههای نظامی ایجاد کرده است.

تحلیلگران افزودند: کشورهای عربی و اسلامی که پایگاههای نظامی مشترک با رژیم صهیونیستی ایجاد می کنند در قالب یک سامانه نظامی مشترک یعنی فرماندهی مرکزی آمریکا هستند.

فعالان سیاسی معتقدند محمد بن سلمان ولی عهد سعودی با صدور این احکام علیه دهها فلسطینی و اردنی در صدد اعلام وفاداری خود به دولت امریکا و رژیم صهیونیستی است.

تحلیلگران خاطر نشان کردند این احکام ظالمانه، ملت فلسطین را در داخل و خارج دچار شوک کرد زیرا از این 69 زندانی، حدود 60 نفر فلسطینی و اردنی و 10 نفر سعودی بودند که به جای متهم شدن و حبس 22 ساله، باید تکریم می شدند نه متهم.

ناظران سیاسی بر این باورند که در صدور این احکام ظالمانه حتی به بالا بودن سن برخی از این افراد هم توجهی نشده بطوریکه شخصی مانند دکتر محمد الخضری 83 ساله که دارای بیماری های مزمن است به 15 سال حبس محکوم شده است. گناه همه آنها دوست داشتن فلسطین و حمایت از اولین مساله مسلمانان مساله فلسطین وجمع کردن کمک برای حمایت از مردم فلسطین و تقویت پایداری آنان بود.

آنان افزودند محمد بن سلمان می خواهد بیشتر به عادی سازی روایط با صهیونیست ها نزدیک شود و به دولت آمریکا نشان دهد به فکر منافعش در منطقه است بنابراین آنان نیز باید از انبوه پرونده هایشان که گشوده اند مانند قتل خاشقچی و دیگر جنایت ها در دوره اخیر چشم بپوشند.

برخی تحلیلگران سیاسی تصریح کردند جنبش حماس بارها پیام هایی به سلمان و پسرش محمد بن سلمان داده و آشکارا خواهان آزادی این زندانیان و پایان پرونده ای شدند که بیش از دو سال و نیم از آن گذشته زیرا برخی از آنان از فوریه 2019 زندانی بودند و انتظار عفو یا آزادی یا پایان این داستان می رفت اما این احکام برای زندانیان محروم از ساده ترین حقوقشان صادر شد.

پربیننده ترین خبرها