کره شمالی خطوط ارتباطی با همسایه جنوبی خود را قطع کرد

کره شمالی خطوط ارتباطی با همسایه جنوبی خود را قطع کرد
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 04:43

کره شمالی به دنبال نادیده گرفتن هشدارهای پیونگ یانگ در مورد مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، از روز سه شنبه تماس های ارتباطی با سئول را قطع کرده است.

العالم-آسیا

با گذشت تنها یک هفته از برقراری ارتباطات دوجانبه میان مقامات کره شمالی و کره جنوبی که بیش از یک سال پیش توسط پیونگ یانگ قطع شده بود، کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی به خطوط ارتباطی هات لاین جواب نمی دهد.

عدم پاسخگویی به خطوط ارتباطی پس از آن صورت گرفت که کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته های گذشته هشدار داد که رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی به روند آشتی و کاهش تنش میان دو کشور را خدشه دار می کند.

سئول و واشنگتن معمولاً رزمایش های ترکیبی اصلی خود را دوبار در سال - در ماه های مارس و آگوست - انجام می دهند. اگرچه دو کشور می گویند که این برنامه ماهیتی منظم و دفاعی دارد، اما کره شمالی این رزمایش ها را تمرین حمله به پیونگ یانگ معرفی کرده است.

به رغم هشدارهای کره شمالی، مقامات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند، رزمایش مشترک سئول و واشنگتن طبق برنامه برگزار خواهد شد.

در همین پیوند یک منبع دولتی کره جنوبی به یونهاپ گفت: ما در تلاش هستیم تا رزمایش را طبق برنامه ریزی انجام دهیم. ما در این مورد رایزنی های نزدیک با ایالات متحده انجام داده ایم.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها