تل‌آویو ناچار به تعویق حکم تخریب منازل یک محله در قدس شد

تل‌آویو ناچار به تعویق حکم تخریب منازل یک محله در قدس شد
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 12:44

در پی مقاومت فلسطینی‌ها، دادگاه رژیم صهیونیستی تخریب «حی البستان» در «سلوان» واقع در جنوب مسجدالاقصی را برای شش ماه به تعویق انداخت.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد قعوار» وکیل فلسطینی اعلام کرد، دادگاه رژیم صهیونیستی تخریب ۵۹ منزل در «حی البستان» در «سلوان» واقع در جنوب مسجدالاقصی را شش ماه به تعویق انداخت و به تاریخ ۱۰/۲/۲۰۲۲ موکول کرد.

بر اساس گزارش «الغد»، وی افزود، تدابیر رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل در این محله قدس همچنان ادامه دارد و هنوز در این مسأله تصمیم‌گیری نشده است.

از سوی دیگر، «فخری ابودیاب» عضو کمیته دفاع از اراضی سلوان هم گفت، اهالی این منطقه پیش‌تر یک طرح جایگزین برای جلوگیری از تخریب خانه‌هایشان ارائه داده‌اند اما شهرداری وابسته به رژیم صهیونیستی در قدس آن را نپذیرفته است.

وی افزود، اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی و اعتراضات مردمی، وکلا موفق شدند حکم تعویق شش ماه تخریب این منازل را بگیرند در حالی که قرار بود این حکم در پانزدهم آگوست اجرا شود.

فخری ابودیاب پیش‌تر در این باره گفته بود ، تعداد خانه‌های این محله ۱۰۰ خانه است که با تخریب آن فاجعه انسانی در این محله بوجود آمده و ساکنان آن‌ها که از زمان‌های دور در این خانه‌ها سکونت دارند، آواره خواهند شد.

بهانه رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه، طبق معمول ساخت و ساز بدون مجوز است.

شهرداری قدس اشغالی از سال‌ها پیش سعی دارد صدها واحد مسکونی در حی البستان را تخریب و در راستای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، این محله را به «پارک‌ توراتی» تبدیل کند اما این طرح تاکنون چندین بار تحت فشارهای مردمی به تعویق افتاده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها