بازداشت بیش از 200 کارمند دولتی در عربستان

بازداشت بیش از 200 کارمند دولتی در عربستان
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 13:48

مقامات سعودی در راستای اقدامات خود برای به اصطلاح پاکسازی و مبارزه با فساد، بیش از 207 نفر از کارمندان حدود 12 وزارت خانه دولتی را بازداشت کردند.

العالم عربستان سعودی

هیات نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی اعلام کرد که با اجرای طرح پاکسازی ، از بیش از 460 نفر بازجویی شده و درنتیجه ؛ 207 نفر از شهروندان سعودی و افراد مقیم دراین کشور به اتهامات مربوط به فساد و سوء استفاده از قدرت و کلاهبرداری بازداشت شدند.

این مرکز اعلام کرد : متهمان که وابسته به گارد ملی و برخی از وزارت خانه ها از جمله وزارت دفاع ، کشور ، بهداشت و دادگستری هستند، برای محاکمه به دادگاه ارجاع خواهند شد.

هیات نظارت و مبارزه با فساد سعودی بعدا اعلام کرد که برای برخی از این کارمندان پس از اثبات اتهامات آنان مانند دریافت رشوه و سوء استفاده از سمت های خود ، حکم های حبس بین 2 تا 7 سال صادر شده و یا جریمه شده اند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، طرح مبارزه با فساد را در اواخر سال 2017 آغاز کرد و این مساله به تقویت قدرت وی در کشور کمک کرد و به دنبال این پاکسازی ، توانست بیش از 100 میلیارد دلار را تحت کنترل خود درآورد.

در نوامبر 2017 ، ده ها شاهزاده و مسئولان ارشد وتاجر در هتل ریتز کارلتون در ریاض به دستور محمد بن سلمان بازداشت شدند که به گفته مسئولان سعودی، این طرح برای مبارزه با فساد بود اما معارضان این طرح را محکوم کردند و آنرا اقدامی تحریک آمیز و فریبی برای افزایش نفوذ توصیف کردند.

بسیاری از افرادی که دراین فرایند بازداشت شدند، طی چند ماه و پس از توافق هایی که به گفته مسئولان باعث بازگشت بیش از 100 میلیارد دلار شد، آزاد شدند.

این درحالیست که برخی گزارش های حقوقی و مطبوعاتی حاکی از آن است که برخی از آن ها مورد شکنجه قرار گرفته اند و این مساله ای است که دولت آنرا رد کرده است.

پربیننده ترین خبرها