اردوغان: اوضاع افغانستان به مرحله خطرناکی رسیده است/ در حال مذاکره با طالبان هستیم

اردوغان: اوضاع افغانستان به مرحله خطرناکی رسیده است/ در حال مذاکره با طالبان هستیم
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 05:50

رئیس‌جمهور ترکیه با ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک در افغانستان، از احتمال دیدار خود با رهبر گروه طالبان برای گفت‌وگو درباره پایان جنگ در این کشور خبر داد.

العالم-ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بامداد پنجشنبه از افزایش درگیری‌ها و بی‌ثباتی در افغانستان در پی پیشروی طالبان ابراز نگرانی کرد.

اردوغان طی گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: «ما در حال مذاکره با جنبش طالبان هستیم. شاید بتوانم با رهبر گروه طالبان در تلاشی برای پایان دادن به جنگ در افغانستان ملاقات کنم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره گفت: «من عصر امروز با طرف قطری درباره توقف پیشروی طالبان و راه‌های دستیابی به آشتی گفتگو کردم. اوضاع افغانستان به مرحله خطرناکی رسیده است و باید تحت کنترل درآید».

رئیس‌جمهور ترکیه درباره وضعیت مهاجران غیرقانونی در کشورش نیز توضیح داد: «موج نامنظم پناهندگی در مرزهای ما وجود ندارد، برخی افراد در رسانه‌های اجتماعی مبالغه می‌کنند. نهادهای ذیربط ما بخش اعظمی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی را به کشور خود برمی‌گردانند».

بر اساس این گزارش، اردوغان همچنین افزود: «ما ساخت دیوار در مرز با ایران و عراق را ادامه می‌دهیم تا از مهاجرت غیرقانونی به کشورمان جلوگیری کنیم».

پیش از این، سخنگوی حزب حاکم ترکیه با انتقاد از تفکر کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر نگه‌داشتن مهاجران و پناهندگان غیرقانونی در ترکیه، گفت این کشور بیش از این تاب مقاومت در برابر موج پناهجویان را ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها