کرونا در روسیه با قربانی کردن ۸۰۰ نفر رکورد زد

کرونا در روسیه با قربانی کردن ۸۰۰ نفر  رکورد زد
پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 - 18:57

بالاترین رقم مرگ بر اثر ویروس کرونا در روسیه از آغاز همه گیری آن ثبت شده و در شبانه روز اخیر برای نخستین بار بیش از ۸۰۰ نفر در این کشور بر اثر بیماری کرونا جان سپردند.

العالم ـ اروپا

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: در شبانه روز اخیر در این کشور ۸۰۸ نفر بر اثر کرونا جان سپرده و ۲۱ هزار و ۹۵۲ نفر هم به این بیماری مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده و ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر هم معالجه شده اند.

این در حالی است که در یک و نیم سال همه گیری کرونا هیچگاه رقم مرگ از ۸۰۰ نفر فراتر نرفته بود و روز گذشته ۷۹۹ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان خود را از دست دادند.

بیشترین آمار مرگ بیماران کرونایی در مسکو گزارش شده است و در شبانه روز اخیر ۵۶ نفر در پایتخت روسیه جان سپرده اند و سن پترزبورگ و استان کراسنادار به ترتیب با ۴۸ و ۳۲ نفر در مکان های نخست و دوم قرار داشتند.

در شبانه روز اخیر در مسکو ۲ هزار و ۲۹۴ تن در مسکو به کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۲۹ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شدند.

تاکنون در روسیه شش میلیون و ۵۳۴ هزار نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و ۱۶۸ هزار و ۴۹ نفر نیز جان خود را از دست داده و ۵ میلیون و ۸۲۹ نفر نیز بهبود یافته اند.

آمار مرگ و میر کرونایی در حالی در روسیه افزایش یافته است که "سرگئی سابیانین" شهردار مسکو و معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه به تازگی اعلام کرد که مسکو از اوج کرونا عبور کرده و تعداد افراد بیمار در شبانه روز کاهش چشمگیر یافته است.

به گزارش ایرنا، سرگئی توکاریف کارشناس ارشد امور پیشگیری های درمانی وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که آغاز سال تحصیلی جدید در روسیه (اول ماه سپتامبر) و بازگشت مردم از مرخصی ها باعث تشدید موج سوم کرونا در روسیه خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها