مهاجرین سوری در شب جهنمی آنکارا

مهاجرین سوری در شب جهنمی آنکارا
جمعه 22 مرداد 1400 - 09:54

محله التین داغ در آنکارا شب گذشته شاهد حمله شهروندان ترکیه به مغازه های مهاجرین سوری بود.

العالم – کشکول

این حادثه پس از کشته شدن یک جوان ترکیه ای توسط یک جوان سوری روی داد.

این جنگ خیابانی باعث وحشت شدید خانواده های سوری به ویژه کودکان آنان شد.

این حادثه در حالی روی داد که کمپین های مردمی برای اخراج مهاجرین سوری افزایش یافته است و همین موضوع باعث شد که شهروندان ترکیه اقدام به تخریب مغازه های مهاجرین سوریه و بیرون ریختن کالاهای آنان کرده و به طرف خانه هایشان بمب دستی پرتاب کنند.

همزمان مخالفان حکومت ترکیه قول داده اند که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، مهاجرین سوری را به کشورشان بازگردانند.

آنان معتقدند که اردوغان به این علت مهاجرین سوری را در ترکیه نگه داشته که با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اختلاف شخصی دارد و می خواهد با برگ برنده این مهاجرین، مانع بازسازی سوریه شود و هدفش انسان دوستانه نیست.

کارشناسان معتقدند که امکان دارد این نوع حوادث با توجه به تبلیغات تحریک آمیز علیه مهاجرین سوری، وضع بد اقتصادی ترکیه و کاهش ورود گردشگر به ترکیه به خاطر کرونا به فتنه نژادی میان شهروندان ترکیه و مهاجرین سوری تبدیل شود.

این در حالی است که بسیاری از مردم ترکیه معتقدند که احزاب این کشور از پرونده مهاجرین سوری به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی خارجی و داخلی شان استفاده می کنند که در هر صورت این موضوع به مصلحت مردم ترکیه و مهاجرین سوری نیست.

لذا مردم ترکیه در صورتیکه خواهان بازگشت مهاجرین سوری به کشورشان هستند باید حکومتشان را راضی کنند که با دمشق برای حل مشکل این مهاجرین همکاری کند و مهاجرین سوری نیز بدانند که راه برای بازگشت آنان به کشورشان هموار است.

پربیننده ترین خبرها