نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب افتتاح شد

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب افتتاح شد
جمعه 22 مرداد 1400 - 11:47

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان اولین سفر به مغرب، بعد از امضای توافق سازش با این کشور، دفتر نمایندگی دیپلماتیک این رژیم را در رباط افتتاح کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

در ادامه سازش‌کاری برخی کشورهای عربی و آفریقایی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی، این‌بار مغرب با افتتاح نمایندگی دیپلماتیک تل‌آویو در کشورش موافقت کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان اولین سفر رسمی یک وزیر اسرائیلی به مغرب، روز پنجشنبه به طور رسمی یک دفتر ارتباطات را به عنوان نمایندگی دیپلماتیک تل‌آویو در رباط افتتاح کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، لاپید با تاریخی خواندن افتتاح دفتر نمایندگی رژیم اسرائیل در رباط، بار دیگر از «محمد ششم» پادشاه و «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب برای سفر به فلسطین اشغالی دعوت کرد.

سال گذشته بود که در پی امضای توافقنامه سازش بین رباط و تل‌آویو با فشار آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز از پادشاه مغرب دعوت کرد به فلسطین اشغالی سفر کند اما طرف مغربی به این دعوت پاسخی نداد..

لاپید در این سفر همچنین چند توافقنامه برای ایجاد یک «سازوکار مشورتی سیاسی» میان دو طرف و نیز توافقنامه‌هایی در زمینه فرهنگ، ورزش و خدمات هوایی امضا کرد.

بوریطه نیز ضمن اعلام اینکه در دیدار با لاپید درباره وضعیت غرب آسیا و «افق‌های صلح» گفت‌وگو کرده، بر ضرورت خروج از «ایستایی فعلی» و «ازسرگیری مذاکرات» تأکید کرد.

مغرب، امارات، بحرین و سودان چهار کشور عربی هستند که سال گذشته میلادی و در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها