حمله اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران حرم ابراهیمی

حمله اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران حرم ابراهیمی
جمعه 22 مرداد 1400 - 21:39

نیروهای اشغالگر اسراییلی امروز جمعه با گلوله های صوتی به نمازگزاران فلسطینی در حرم ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن حمله کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

این در حالیست که حدود ۵ هزار فلسطینی به درخواست وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نماز امروز خود را در حرم ابراهیمی خواندند تا مخالفت خود را با نقشه صهیونیستی تصرف این مسجد مقدس اعلام کنند.

شیخ حفظی ابواسنینه مسئول حرم ابراهیمی گفت: نیروهای اشغالگر به تعداد زیاد در نزدیکی درب های ورودی حرم ابراهیمی مستقر شدند و پس از پایان نماز جمعه با گلوله های صوتی و گازی به نمازگزاران حمله کردند تا آنها را پراکنده کنند.

ابواسنینه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت : بیش از پنج هزار فلسطینی نماز جمعه را در حرم ابراهیمی به جا آوردند.

ابواسنینه افزود:‌ پ‍ذیرفتن درخواست اقامه نماز جمعه در حرم ابراهیمی نشان می دهد که دلبستگی واقعی به این مسجد مسلمانان وجود دارد.

وزارت اوقاف و امور دینی دیروز پنجشنبه اعلام کرد که همه مساجد شهر الخلیل بسته است و نمازگزاران فلسطینی باید نماز جمعه خود را در حرم ابراهیمی بخوانند تا مخالفت خود را با اقدامات توسعه طلبانه رژیم اشغالگر نشان بدهند.

رژیم صهیونیستی پیش از تجمع فلسطینی ها در حرم ابراهیمی نیروهای خود را در اطراف و نزدیک درب های ورودی این مسجد مقدس مستقر کرد و موانع آهنی را در محوطه مسجد کار گذاشت.

رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه گذشته حفاری هایی را در بخش جنوبی حرم ابراهیمی برای ساخت یک پارکینگ خودرویی و مسیر تردد پیاده و نصب آسانسوری چسبیده به این مسجد آغاز کرده است.

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین می گوید که هدف اسراییل از این اقدامات تصرف حرم ابراهیمی برای تبدیل آن به یک مکان صهیونیستی است.

وزارت جنگ اسراییل روز دوشنبه گذشته در توییتر اعلام کرد که طبق تصمیم «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم عملیات ساخت و ساز برای تضمین ورود صهیونیست ها به حرم ابراهیمی آغاز شده است.

وزارت جنگ اسراییل افزود: عملیات ساخت و ساز تحت نظر وزارت جنگ انجام می گیرد و حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

کمیته میراث جهانی وابسته به سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ژوئیه ۲۰۱۷ حرم ابراهیمی و قدس قدیم (البلده القدیمه) را در لیست میراث جهانی گنجاند.

حرم ابراهیمی که گفته می شود قبر حضرت ابراهیم علیه السلام در آن قرار دارد؛ از سال ۱۹۹۴ به ۲ بخش تقسیم شده است یک بخش مخصوص فلسطینی ها و بخش دیگر مخصوص صهیونیست ها. تقسیم بندی حرم ابراهیمی پس از آن انجام شد که یک شهرک نشین صهیونیست روز ۲۵ فوریه ۱۹۹۴ با گلوله ۲۹ نمازگزار فلسطینی را هنگام اقامه نماز صبح به شهادت رساند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها