ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به جنوب نابلس آسیب دیدند

ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به جنوب نابلس آسیب دیدند
شنبه 23 مرداد 1400 - 08:39

ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات ضد شهرک سازی در شهرک بیتا در جنوب نابلس آسیب دیدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی روز جمعه شهروندان فلسطینی در شهرک بیتا در جنوب نابلس با زخمی شدن ده ها فلسطینی همراه شد.

«احمد جبریل» رئیس اورژانس هلال احمر استان نابلس در شمال کرانه باختری گفت: در حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان بیتا که پس از اقامه نماز جمعه امروز خود در این شهرک طبق روال هر هفته تظاهرات علیه شهرک سازی را برگزار کردند، پنج شهروند فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی، ۲۴ نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور و نُه نفر دیگر بر اثر شلیک گلوله گاز به ناحیه سرشان آسیب دیدند.

شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس از سه ماه پیش شاهد خشم فلسطینیان در اعتراض به شهرک‌سازی در کوه صبیح در این منطقه بود که به درگیری بین آن‌ها با نظامیان صهیونیست منجر شد.

از زمان آغاز مقاومت مردمی در بیتا تاکنون شش جوان فلسطینی به شهادت رسیده است که آخرین نفر نیز شهید «عماد دویکات» بود که جمعه گذشته در اثر اصابت گلوله به سینه‌اش به شهادت رسید.

در چند روز اخیر ساکنان بیتا تصمیم گرفتند تظاهرات خشم شبانه و درگیری با نظامیان صهیونیست را به طور موقت به ورودی و چهارراه اصلی شهرک انتقال دهند، آن‌ها خواستار آزادی پیکر شهید «شادی الشرفا» شدند که تاکنون توسط نیروهای اشغالگر گروگان گرفته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها