روسای جمهوری ایرلند، گرجستان و مغولستان به رییس جمهوری تبریک گفتند

روسای جمهوری ایرلند، گرجستان و مغولستان به رییس جمهوری تبریک گفتند
شنبه 23 مرداد 1400 - 11:02

روسای جمهوری ایرلند، گرجستان و مغولستان در پیام‌هایی به‌ آیت الله سید ابراهیم رییسی آغاز به کار دولت وی را تبریک گفتند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

روسای جمهوری ایرلند، گرجستان و مغولستان در پیامهایی آغاز به کار دولت آیت الله سید ابراهیم رییسی را تبریک گفتند.

بنابر این گزارش در پیام"مایکل دی هیگینز" رئیس جمهور ایرلند آمده است: برای جنابعالی و مردم ایران در مبارزه با همه‌گیری کرونا و چالش‌های دیگر، از جمله تامین صلح، امنیت که باید در کنار یکدیگر بدان رسیدگی کنیم، آرزوی توفیق می‌کنم.

آمادگی گرجستان برای توسعه روابط دوستانه با ایران

رییس جمهور گرجستان هم با تبریک تحلیف و آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط تنگاتنگ و دوستانه با ایران براساس اصول احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

در پیام تبریک خانم "سالومه زورا بیشویلی" به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، آمده است: اطمینان دارم تلاش های جنابعالی در مقام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آینده ای پایدار، امن و موفق برای کشور ایران تضمین خواهد کرد.
رییس جمهور گرجستان در این پیام ابراز امیدواری کرده است که با تلاش مشترک ایران و گرجستان، روابط موجود بین دو کشور برای رفاه مردم عمیق تر خواهد شد.

"اوخناگین خورلسوخ"رییس جمهوری مغولستان هم در پیامی به‌ آیت الله سید ابراهیم رییسی آغاز کار دولت وی را تبریک گفت.

فصل جدیدی در روابط ایران و مغولستان

رییس جمهور مغولستان با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن آرزوی موفقیت برای آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، ابراز اطمینان کرد با آغاز فعالیت دولت جدید در ایران، فصل جدیدی از همکاری‌ها میان دو کشور گشوده خواهد شد.

"اوخناگین خورلسوخ" در این پیام با ابراز تاسف از اینکه به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا موفق به حضور در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی نشده است، پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را مورد اشاره قرار داده و ابراز اطمینان کرد که دولت سیزدهم فصل جدیدی در توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باز کرده و موجبات توسعه بیشتر روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور را با تمرکز بر حوزه‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها