شعله ور شدن آتش اعتراضات مردمی در برابر رژیم صهیونیستی

شعله ور شدن آتش اعتراضات مردمی در برابر رژیم صهیونیستی
شنبه 23 مرداد 1400 - 18:14

اعتراضات گسترده مردم فلسطین در واکنش به اقدامات صهیونیست ها اعم از شهرکسازی و یهودی سازی ممکن است منطقه را به سمت شرایطی بس خطرناک سوق دهد.

العالم ـ فلسطین

حرم ابراهیمی در شهر الخلیل روز گذشته شاهد خیزش مردمی در برابر اقدامات صهیونیست ها برای خدشه دار کردن آثار و نشانه های اسلامی بود. این رژیم پخش اذان را ممنوع کرد وتدابیری در تسهیل یورش شهرکنشینان صهیونیست به حرم ابراهیمی اتخاذ کرد.

حرم ابراهیمی آکنده از نمازگزاران شد، هیچکدام از موانعی که نظامیان اسراییلی نصب کردند نتوانستند از ورود هزاران نمازگزار در ساعات اولیه صبح جلوگیری کنند.

حضور گسترده فلسطینی ها در حرم ابراهیمی در الخلیل حاکی از یک بیداری فلسطینی برای نجات مسجد از یهودی سازی است. این صحنه پرابهت خوشایند اسراییلی ها نبود، از این رو پس از ادای نماز، نمازگزاران را با گاز اشک آور هدف قرار دادند که بر اثر آن دهها نفر مجروح شدند.

راه مردم الخلیل برای ادای نماز جمعه در پاسخ به درخواست وزارت اوقاف و اموردینی که تصمیم گرفته بود تمام مساجد الخلیل را تعطیل و نماز را فقط در حرم ابراهیمی برگزار کند، آسان نبود؛ زیرا نظامیان صهیونیست موانع نظامی متعددی نصب کردند و صدها نظامی اسراییلی در مسیر مستقر شده بودند تا با اعمال محدودیت ها و بازرسی ها مانع ورود نمازگذاران شوند. با این حال هزاران فلسطینی برای ادای نماز عازم حرم ابراهیمی شدند تا مانع یهودی سازی آن شوند و مخالفت های خود را با تدابیر صهیونیستی اعلام کنند.

مردم الخلیل با خیزش خود نشان دادند که در برابر طرح های رژیم اشغالگر و شهرکنیشنان صهیونیست متحد هستند. طرح های اسراییلی در حرم ابراهیمی به مراحل پیشرفته ای رسیده است با این حال صحنه روز گذشته حاکی از بیداری فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر است تا مسجد ابراهیمی را از یهودی سازی نجات دهند. آنچه که در حرم ابرهیمی رخ می دهد اعم از تغییر نام و ساخت پل و ممانعت از پخش اذان و برگزاری جشن های یهودیان در واقع تلاشهایی برای از میان بردن نشانه های اسلامی در این مسجد و تحکیم دیدگاه های اسراییلی و پایان دادن به پیوند و ارتباط مسلمانان با این مسجد است.

ادامه درگیری ها در کرانه باختری

حماسه آفرینی های فلسطینی ها این بار در کرانه باختری خواب را از چشمان اسراییلی ها ربود. فلسطینیان برای مبارزه با شهرکسازی دست به تظاهرات گسترده ای زدند.

درگیری اهالی نابلس با نظامیان اسراییلی به زخمی شدن 5 تن از شهروندان منجر شد. نظامیان اسراییلی گاز اشک آور و گلوله های سربی به سمت جوانانی که در اطراف شهرک نشین "اویتار" لاستیک ها را آتش زده بودند، شلیک می کردند. انقلابیون فلسطینی بیش از 100 روز است که به اقدامات و فعالیت های خود ادامه می دهند. آنها می گویند که تا تحقق پیروزی اینجا را ترک نمی کنیم.

اهالی شهرک بیتا در سه ماه گذشته با فعالیت های خود که آنها را از مردم نوار غزه الهام گرفتند، معادله جدیدی را تحمیل کردند. صهیونیست ها از منطقه جبل صبیح به عنوان محلی برای برپایی شهرک نشین اویتار استفاده کردند اما اهالی این منطقه با اقدامات خود صهیونیست ها را دچار سردرگمی کردند.

آماده سازی گروه های مقاومت در غزه برای برپایی "روز خشم"

منابعی در گروه های مقاومت فلسطینی در نواغر غزه در گفتگوی اختصاصی با "عربی 21" تاکید کردند که آماده سازی ها وتدارکات لازم برای برگزاری روز خشم در اردوگاه های "بازگشت" در شرق نوار غزه در حال انجام است.

این منابع آگاه پیش بینی کردند که روز خشم در تاریخ 21 آگوست جاری برابر با سالروز آتش زدن مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

مقاومت فلسطین پیش از این تاکید کرد که اقدام صهیونیست ها در وقت کشی و عمل نکردن به تعهدات خود مبنی بر پایان دادن به محاصره به مثابه تداوم تجاوزگری به شمار می آید و ممکن است به تشدید اوضاع بینجامد. مقاومت از نحوه برخورد با خواسته ها و مطالباتش و دور زدن نتایج نبرد سیف القدس بسیار منزجر شده است و بازگشت تدریجی به تشدید اوضاع و استفاده از ابزارهای مقاومت را بررسی می کند.

بنابراین ما در برابر بیداری ها و خیزش های مردمی برای پایان دادن به اقدامات صهیونیست ها هستیم. تجاوزگری اسراییلی ها در الخلیل ممکن است موجب تشدید اوضاع و افزایش درگیری شود. درگیری ها در دیگر مناطق کرانه باختری

ادامه دارد؛ علاوه بر آنکه گروه ها و نیروهای مقاومت فلسطین نیز خود را برای برپایی روز خشم آماده می کنند.

پربیننده ترین خبرها