ظریف: به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهیم

ظریف: به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهیم
يکشنبه 24 مرداد 1400 - 20:52

وزیر امور خارجه با بیان این که ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد، اعلام کرد: ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در توئیتی در پاسخ به توئیت حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان درباره تشکیل شورای هماهنگی نوشت: خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود.
‏وی افزود: ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد.

ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، حامد کرزی در توئیتی نوشت: در پی خروج آقای اشرف غنی و مقامات مسئول از کشور، به منظور جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و جهت اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت آمیز شورای هماهنگی متشکل از محترمین هر یک داکتر عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، رهبر جهادی گلبدین حکمتیار امیر حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور تشکیل گردید.
‏وی افزود: این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان میخواهد با حفظ خویشتنداری جلو درگیری ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیر مسئول و غیر مرتبط را قاطعانه بگیرند.

گفتنی است دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان هم اعلام کرد که در پی خروج اشرف غنی و مقامات مسئول از این کشور، شورای هماهنگی با عضویت عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و حامد کرزی تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این شورا، جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده شده است.

سعید خطیب زاده پیش از این نیز از تشدید خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها