فرودگاه کابل بازگشایی شد

فرودگاه کابل بازگشایی شد
سه شنبه 26 مرداد 1400 - 03:05

یک ژنرال ارتش آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد فرودگاه کابل که توسط نیروهای آمریکایی تعطیل شده بود بازگشایی شده است.

العالم - آسیا

یک مقام پنتاگون بامداد سه‌شنبه اعلام کرد فرودگاه بین‌المللی کابل مجددا بازگشایی شده است.

«هانک تیلور»، متخصص امور لجستیک در ستاد مشترک ارتش آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت فرودگاه کابل که به دلیل مسائل امنیتی توسط نیروهای آمریکایی بسته شده بود ساعت ۱۹:۳۵ به وقت گرینویچ بازگشایی شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون ساعاتی قبل‌تر گفته بود: «در حال حاضر هیچ پروازی از فرودگاه بین‌المللی کابل به خارج یا به مقصد این مکان انجام نمی‌شود. مطمئن نیستم که پروازها چه زمانی از سر گرفته می‌شوند.»

جان کربی از اعزام 1000 نظامی تازه نفس به کابل خبر داد و گفت وزارت دفاع آمریکا در تلاش است تا شمار نیروها ی آمریکا در کابل را تا سه شنبه به 3 هزار نفر برساند. وی در ادامه افزود که هرگونه تهدید و حمله با پاسخ مناسب نیروهای آمریکا مواجه می‌شود.

سخنگوی پنتاگون افزود که وزیر دفاع آمریکا علی رغم تحولات سریع در افغانستان قصد کناره گیری ندارد.

خبرنگار شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز گزارش داد که به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا 1000 چتر باز عازم افغانستان می‌شوند و قرار است تا روزهای دیگر شمار نظامیان آمریکا در این کشور به 7 هزار نفر برسد.

این در حالی است که خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» عصر دوشنبه به وقت تهران از وقوع تیراندازی نزدیک فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد. همزمان یک مقام آمریکایی کشته شدن دو نفر توسط نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی کابل در جریان تیراندازی چند ساعت قبل‌تر درهمین فرودگاه تأیید کرده اما مدعی شده که نفرات کشته شده مسلح بوده‌اند.

روزنامه «وال‌استریت‌ ژورنال» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که نظامیان آمریکایی به دو فرد مسلح در فرودگاه بین‌المللی کابل شلیک کرده و آنها را کشتند. مقام آمریکایی مدعی شده این دو مرد مسلح در حال نزدیک شدن به نظامیان آمریکایی بوده‌اند که به منظور تأمین امنیت فرودگاه هنگام خروج آمریکایی‌ها از آن در این منطقه مستقر شده بودند.

وال‌استریت ‌ژورنال نوشت که جزئیات اندکی درباره رویایی نظامیان آمریکایی و این افراد مسلح که هویتشان هم مشخص نشده در دسترس است. مقام آمریکایی علاوه بر این گفت که سه نفر از شهروندان افغانستانی که سوار کناره‌های هواپیمای نیروی هوایی آمریکا شده بودند زیر گرفته شده و کشته شدند.

تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از فرودگاه کابل نشان می‌داد چندین شهروند افغانستانی هنگام حرکت یک فروند هواپیمای نیروی هوایی آمریکا سوار کناره‌های هواپیما ونزدیک به بال شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها