حماس بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک افغانستان را تبریک گفت

حماس بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک افغانستان را تبریک گفت
سه شنبه 26 مرداد 1400 - 10:10

پس از خروج آمریکا از خاک افغانستان و تسلط طالبان بر شهرهای این کشور، رئیس دفتر سیاسی حماس خروج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشو را تبریک گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی حماس، اسماعیل هنیه در این تماس تلفنی، بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک افغانستان به ملا برادر تبریک گفته است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشته که از بین رفتن اشغالگری در خاک افغانستان سرآغازی برای نابودی تمام قدرت‌های ظالم و در صدر آن‌ها رژیم صهیونیستی خواهد بود.

هنیه در ادامه اظهاراتش همچنین با اشاره به اینکه خروج اشغالگران از خاک افغانستان باعث خوشحالی در فلسطین شده است، برای کشور افغانستان آرزوی یکپارچکی، نیرومندی و شکوفایی کرد و در عین حال، از عملکرد سیاسی و رسانه‌ای طالبان تمجید نمود.

رئیس دفتر سیاسی طالبان نیز به نوبه خود بابت این تماس از اسماعیل هنیه تشکر و آرزو کرد که خداوند به فلسطین و ملت مظلوم این کشور به عنوان ثمره جهاد و مقاومت دلیرانه‌شان در برابر اشغالگران که در راه آن جانفشانی‌ها شده است،‌ پیروزی و توانمندی ارزانی دارد.

ملا برادر همچنین با اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین همچنان به اخراج اشغالگران و آزادسازی قبله نخست مسلمانان و تمام خاک فلسطین ادامه می‌دهد، از کشورها و ملت‌های منطقه خواست که مردم فلسطین را یاری کنند.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد.

این تسلط پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» میان دو طرف صورت گرفت که پس از آن روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها