دوربین العالم در فرودگاه کابل در خط فاصل میان آمریکایی‌ها و نیروهای طالبان

چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 11:13

گروه طالبان اعلام کرد که سفارتخانه‌های خارجی در افغانستان امن هستند و با هیچ خطری تهدید نمی‌شوند. سخنگوی طالبان نیز طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد "امارت اسلامی" تهدیدی برای جهان و کشورهای همسایه نیست و به دنبال انتقام از هیچ طرفی نیست.

العالم- آسیا

طالبان حضور نظامی و سیاسی طالبان را در کابل، پایتخت افغانستان تقویت کرده .. و زندگی رفته‌رفته به روال عادی بازمی‌گردد.

رسانه‌ها روز گذشته فعالیت‌های‌شان را از سرگرفته‌اند و مجری‌های تلویزیون‌های افغانستان در سر کارهای‌شان حاضر شده و تا به این لحظه هیچ کارمند دولتی از سوی طالبان از کار تعلیق نشده است.

روز گذشته تعدادی زنان در کابل با تجمع مقابل کاخ ریاست‌جمهوری، خواستار رعایت حقوق زنان و برابری با مردان در سایه حکومت "امارت اسلامی" شدند.

"ملا برادر" رهبر طالبان نیز روز گذشته از دوحه وارد قندهار پایگاه تاریخی طالبان شد و از آنجا به کابل انتقال یافت.

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان طی کنفرانسی مطبوعاتی، بر مذاکره با طرف‌های سیاسی برای تشکیل دولتی مورد توافق تمام طرف‌ها و مطابق با شریعت اسلامی تأکید و از رهبر سیاسی از جمله "رشید دوستم" رهبر ازبک‌ها و "عطا محمد نور" حاکم بلخ خواست در مذاکرات سیاسی حضور داشته باشند.

دوربین العالم به سختی وارد فرودگاه بین‌المللی کابل شد، در نتیجه ازدحام دو روز پیش شهروندان، خسارات زیادی به فرودگاه وارد آمده، و در آن سو خودروهای مقامات سابق را می‌بنیم که هنگام فرار از کشور به همراه خانواده‌های‌شان، خودروهای‌شان را در اینجا رها کرده‌اند.

اینجا خط فاصل میان طالبان و آمریکایی‌ها در فرودگاه است.. از اینجا آمریکا اتباعش را خارج کرد. نیروهای مسلح طالبان پشت این خط قرار گرفته‌اند و منتظر سیطره کامل بر فرودگاه کابل هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها