نظارت پهپادهای اسرائیلی بر میدان‌های نفتی امارات

نظارت پهپادهای اسرائیلی بر میدان‌های نفتی امارات
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 13:47

یک نشریه اقتصادی رژیم صهیونیستی از نظارت پهپادهای این رژیم بر میدان‌های نفتی امارات و بُعد جدیدی از همکاری‌های تل‌آویو و ابوظبی خبر داد.

العالم _ امارات

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از نظارت پهپاد‌های اسرائیلی بر میدان‌های نفتی امارات خبر می‌دهند.

روزنامه صهیونیستی اقتصادی «گلوبس»، با انتشار این خبر نوشت: «شرکت اسرائیلی "Percepto"، به صورت مستقل، پهپاد‌هایی را با هدف نظارت بر میدان‌های نفتی در اختیار امارات قرار داده است».

بنا بر این گزارش، این پهپادها علاوه بر رصد و نظارت میدان‌های نفتی، مزارع انرژی خورشیدی و سایر زیرساخت‌های امارات را با هدف عیب‌یابی و مشکلات امنیتی در شرایط کنونی تحت نظر قرار می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: «پهپادهای مذکور می‌توانند تمام طول شبانه‌روز را بدون نیاز به دخالت انسانی تحت حرارت شدید به فعالیت خود ادامه دهند و به طور ثابت، مساحت‌های وسیعی را تحت پوشش نظارت خود قرار دهند».

گفته می‌شود، پهپادهای مذکور از آشیانه‌های اختصاص یافته، بلند می‌شوند و پس از عملیات بازرسی به صورت کاملا مستقل برای شارژ مجدد و سوخت‌گیری به آشیانه‌ها باز می‌گردند. این پهپادها مجهز به سیستم تصویربرداری روزانه و شبانه هستند و از قابلیت رمزگشایی و هوش مصنوعی برای نظارت بر نقص‌های عملیاتی و امنیتی استفاده می کنند.

شرکت اسرائیلی Percepto در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و به نوشته گلوبس یکی از ده شرکت بزرگ ساخت پهپاد در جهان به شمار می‌رود. این شرکت با ۱۲۰ کارمند در داخل فلسطین اشغالی فعالیت دارد. همچنین در مرکز نمایشگاه و نوآوری در تگزاس و استرالیا مشغول به فعالیت است و از زمان تأسیس، بیش از ۷۲ میلیون دلار کسب کرده است.

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

در همین ارتباط، تیم های پزشکی اسرائیل و امارات اخیرا از پیوند کلیه بین بیماران صهیونیست و اماراتی خبر دادند؛ اقدامی که موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. این کاربران از اینکه سطح عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و امارات به این حد رسیده است، تعجب کرده‌اند.

فعالان شبکه‌ای اجتماعی ضمن مردود دانستن چنین اقداماتی، تأکید کردند که «امارات از عادی‌سازی به هم‌خونی و اهدای عضو به اسرائیلی رسیده است که یک سرزمین عربی را اشغال کرده است». آنان بر این باورند که چنین اقداماتی، راه را به روی این رژیم هموارتر خواهد کرد تا بتوانند سوء استفاده بیشتری از کشورهای عربی داشته باشند.

چند ماه پیش نیز، سفارت امارات عربی متحده در تل‌آویو رسماََ افتتاح شد. در این مراسم، جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی حضور داشتند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز اخیرا در گزارشی در خصوص نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی نوشت که تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد، دولت اصلی که مسئول انتخاب شماره‌ تلفن‌ افراد خاص برای جاسوسی پگاسوس بوده، امارات متحده عربی است.

طبق این گزارش، امارات عربی متحده یکی از ۴۰ کشوری است که به جاسوس افزار شرکت صهیونیستی «NSO» دسترسی داشته است و این جاسوس افزار قابلیت هک و کنترل محرمانه گوشی‌های موبایل را دارا است.

در حال حاضر شرکت NSO از فعال‌ترین شرکت‌های اسرائیلی در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و میزان فروش برنامه جاسوسی «پگاسوس» به صدها میلیون دلار در امارات و عربستان سعودی می‌رسد. هاآرتص نوشته است که این میزان فروش با واسطه‌گری رسمی تل آویو صورت گرفته است.

حتی «محمد حمد الکویتی» رئیس امنیت سایبری دولت امارات اذعان کرد که ابوظبی پیش از امضای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو با چند شرکت سایبری صهیونیستی همکاری داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها