طالبان مصاحبه با شبکه رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد +فیلم

طالبان مصاحبه با شبکه رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد +فیلم
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 14:07

در پی انتشار یک گفت‌وگو از «سهیل شاهین» با شبکه خبری رژیم صهیونیستی، این عضو طالبان گفت که نمی‌دانسته وی خبرنگار یک شبکه اسرائیلی است.

العالم - آسیا

«سهیل شاهین» سخنگو و عضو ارشد هیات مذاکره کننده هیات طالبان گفت‌وگو با خبرنگار شبکه رژیم صهیونیستی را رد کرد.

وی در این باره در توئیتی نوشت:‌ «من هر روز مصاحبه‌های زیادی را با روزنامه نگاران پس از تسلط طالبان بر مراکز ولایات افغانستان و کابل انجام می‌دهم، برخی از روزنامه‌نگاران ممکن است خود را به اسم دیگری معرفی کنند، اما من با کسی مصاحبه نکرده ام که خودش را از یک رسانه اسرائیلی معرفی می‌کند.»

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش دادند، در رخدادی بی‌سابقه «روعی کیص» خبرنگار شبکه خبری کان ۱۱ ‎اسرائیل با ‎سهیل شاهین سخنگوی گروه ‎طالبان مصاحبه کرده است.

شاهین در این مصاحبه تلفنی ضمن تشریح آخرین وضعیت افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ و رویکرد داخلی و بین المللی طالبان، بر تعهد این گروه به حفاظت از حقوق اقلیت ها اشاره می‌نماید. وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش روابط با همسایگان به ویژه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار کان ۱۱ درباره روابط حماس و طالبان با تکذیب وجود هرگونه رابطه میان طرفین، صرفا از پیام تبریک سران حماس پس از به قدرت رسیدن طالبان تشکر کرد.

این نخستین مصاحبه یک عضو طالبان با یک رسانه اسرائیلی به شمار می‌رفت.

با این وجود نکته کلیدی در مصاحبه حاضر آن است که کیص به هویت اسرائیلی این شبکه اشاره ای نمی‌کند بلکه صرفا در پاسخ به سوال شاهین درباره هویت شبکه به نام عبری این شبکه (کان) اشاره می‌نماید.

فیلم

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها