برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در گرجستان

برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در گرجستان
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 16:39

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، با برنامه ریزی اداره مسلمانان گرجستان ، مساجد و سایر مراکز دینی ، مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش از ابتدای محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در گرجستان در فضای باز برگزار می شود.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان ، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت با حضور گسترده شیعیان و محبان اهل بیت (ع) گرجستان از روز اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، اماکن مذهبی شهرها و روستاهای مسلمان نشین سراسر این کشور آغاز شده است و تا پایان دهه محرم ادامه دارد .

هیات های عزادارای حسینی مملو از جمعیت بی‌شماری می‌باشند که با حضور عاشقانه خود در این اماکن به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند تا فرهنگ عاشورا و مکتب حسین(ع) زنده بماند.

همچنین مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) ایرانیان مقیم تفلیس در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران از روز اول محرم درحال برگزار می باشد .

در این مراسم ها برنامه‌های متعددی چون برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء ، قرائت آیاتی از قرآن کریم،نوحه و شعرخوانی، سخنرانی، ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان ، روضه خوانی، مدیحه سرایی، سینه زنی و پذیرایی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، تصاویر و کلیپ‌های کوتاه روضه خوانی و سینه زنی و سخنرانی این مراسم ها در شبکه های اجتماعی فیسبوک و شبکه تلویزیونی اینترنتی اداره مسلمانان گرجستان به عنوان یک حرکت ارزشمند معنوی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر روز از سوی عزاداران و مبلغین دینی منعکس می شود.

علاوه براین هر روز سخنرانی شخصیت های مذهبی از کشورهای مسلمان منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران ،ترکیه و جمهوری آذربایجان به زبان آذری و ترکی در این شبکه های فضای مجازی منعکس می شود .

پربیننده ترین خبرها