آیا جنگ افغانستان تمام شده است؟

آیا جنگ افغانستان تمام شده است؟
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 17:12

کارشناسان معتقدند که طالبان در مسیر شرکت دادن اقشار مختلف مردم در حکومت و برقراری رابطه با کشورهای همجوار برای تضمین ثبات حکومتش در افغانستان حرکت می کند.

العالم – نظرکده

آنان گفتند که طالبان برای تثبیت سیطره اش بر افغانستان دو راه دارد، رفع تناقضات و شرکت دادن بیشترین تعداد از اقشار مردم و برقراری روابط حسنه با کشورهای همجوار که به ثبات کشور خواهد انجامید.

طالبان کوشید خود را به عنوان جنبشی متفاوت با گذشته نشان دهد که هدفش برقراری روابط حسنه با کشورهای همجوار است.

در این میان تایید استمرار گفت وگو میان گروههای افغانی در دوحه از سوی آمریکا برای مصارف داخلی آمریکا و سرپوش گذاشتن بر شکست و عقب نشینی فضاحت بار آمریکا از افغانستان است.

پیروز اصلی در افغانستان، طالبان است که یک نظام سیاسی جدید در این کشور ایجاد خواهد نمود.

از سوی دیگر آمریکا نخواهد توانست از طالبان علیه چین، روسیه و ایران استفاده کند و مانع این گروه جهت برقراری ثبات و امنیت در افغانستان شود.

اروپا نیز از تاسیس امارت اسلامی در افغانستان نمی ترسد بلکه از آن می ترسد که طالبان به فعالیتهای تروریستی سالهای قبلش بازگردد.

در صورتیکه آمریکا نیز بخواهد پس از عقب نشینی، طالبان را به عنوان نماینده خود در افغانستان قرار دهد، در اشتباه است به این دلیل که مردم افغانستان را نمی توان خرید.

لذا روند اوضاع افغانستان پس از قدرت یافتن طالبان، نشان دهنده آن است که این گروه هیچ اقدامی علیه کشورهای همجوار انجام نخواهد داد و مجری منویات آمریکا در این کشور نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها