مراسم با شکوه سوگواری تاسوعا و شب عاشورای حسینی در مسکو

مراسم با شکوه سوگواری تاسوعا و شب عاشورای حسینی در مسکو
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 10:00

ایرانیان مقیم مسکو و جمعی از شیعیان این شهر، در روز تاسوعا و همچنین شب عاشورای حسینی با برپایی آیین های ویژه سوگواری، یاد و خاطره امام حسـین (ع) و یاران با وفایش را گرامی داشتند.

العالم - اروپا

صدها تن از ایرانیان و شیعیان دیگر کشورهای مقیم پایتخت روسیه عصر روز چهارشنبه در تاسوعای حسینی و همچنین شب عاشورا در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسگر رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشتند شرکت کنندگان با برگزاری زیارت عاشورا و نماز جماعت آغاز شد و با سخنرانی، روضه خوانی، مداحی و عزاداری تا اواخر شب ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسگر رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم پیرامون ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش و وظایف شیعیان در قبال قیام امام سخن گفت.



در ادامه، مراسم مداحی و نوحه خوانی توسط مداح اهل بیت برگزار شد و شرکت کنندگان ضمن عزاداری و سینه زنی، با سالار شهیدان امام حسین (ع) تجدید بیعت کردند. مراسم عزاداری در مسکو از اولین شب محرم در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو آغاز شده است و شیعیان تا شب دوازدهم محرم هرشب در این مکان به عزاداری می پردازند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها