آغاز همکاری‌های ترکیه و امارات پس از یک دهه تنش

آغاز همکاری‌های ترکیه و امارات پس از یک دهه تنش
جمعه 29 مرداد 1400 - 17:13

دیدار مشاور امنیت ملی امارات با اردوغان در ترکیه را برخی محافل سیاسی اماراتی، تاریخی توصیف کرده‌اند. دیداری که به طور عمده بر مسائل اقتصادی متمرکز بود.

العالم - ترکیه

«طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات روز چهارشنبه در رأس هیأتی وارد آنکارا شد و با «رجب طیب اردوغان» دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در دیدار میان اردوغان و مشاور امنیت ملی امارات، موضوع تحولات منطقه‌ای و «سرمایه‌ گذاری امارات در ترکیه» مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در یک مصاحبه گفته است که کشور امارات به زودی سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در ترکیه انجام خواهد داد و در دیدار با مشاور امنیت ملی امارات، رئیس صندوق دارایی حاکمیتی و رئیس دفتر سرمایه‌گذاری ترکیه نیز حضور داشتند و در این دیدار موارد و زمینه‌های آماده برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی بررسی شده است.

به گفته اردوغان، اماراتی‌ها اهداف و برنامه‌های جدی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه دارند.

رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به این سؤال که آیا امارات در حل تنش با ترکیه جدی است، گفت که این گونه تغییرات در روابط میان کشورها طبیعی است و همزمان ترکیه و امارات نیز در برخی موارد مواضع مشترک دارند.

اردوغان افزود: «ترکیه، به خصوص سازمان امنیت در ماههای گذشته دیدارهایی با مقامات ابوظبی داشتند و به نتایج مشخصی رسیده‌اند. در مراحل پیش رو با محمد بن زاید دیدار خواهیم کرد و پس از نشست امروز معتقدم که این دیدار ان شاءالله صورت خواهد گرفت و امید دارم که برخی از مشکلات منطقه طی این دیدارها حل شود.»

«انور قرقاش» نیز در صفحه توئیتر خود نوشته است که همکاری و شراکت اقتصادی محور دیدار اردوغان با مشاور امنیت ملی امارات بود. او این دیدار را تاریخی و مثبت توصیف کرد و گفت که ابوظبی در برقراری روابط با کشورها جدی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها