پس لرزه های زلزله سید حسن نصرالله

پس لرزه های زلزله سید حسن نصرالله
شنبه 30 مرداد 1400 - 19:00

آژانس خبری انگلیسی رویترز اظهاراتی را از "مسئولین اسرائیلی" نقل کرده است که نیازی به تکذیب آنها ندارد :"تل آویو به هیچ قیمتی به کشتی ایرانی اجازه حرکت به سوی لبنان را نمی دهد". زیرا دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان اعلام کرد که "دولت آمریکا تصمیم دارد لبنان را برای دستیابی به سوخت کمک کند" و با این سخن، تهدیدهای پوچ رژیم صهیونیستی را به طور کامل خنثی کرد.

العالم-کشکول

آنچه رویترز از اسرائیلی ها نقل کرد درست بود. اما با فشار آمریکا تمام این تهدیدها خنثی شد. چرا که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفته بود که این کشتی از زمان حرکت قلمرو لبنان محسوب می شود و دراین خصوص به دشمن هشدار داد.

اگر آمریکا و "اسرائیل" به خود اجازه دهند که به کشتی ایرانی حمله کنند، سفیر آمریکا باید از آشکار شدن نقش کشورش در محاصره لبنان و تحقیر مردم آن به سود رژیم صهیونیستی آن هم در وقتی که او از اجازه انتقال برق و گاز به لبنان صحبت کرده، شرم کند. این مسئله نشان دهنده نقش جنایتکارانه آمریکا علیه ملت لبنان است. علاوه بر آن، ثابت می کند که قدرت تجلی یافته لبنان در کالبد مقاومت، آمریکا و مزدورانش را در لبنان رسوا نموده و نقشه هایشان را نقش بر آب کرده است.

اظهارات "مسئولین اسرائیلی" به رویترز درمورد اجازه ندادن به حرکت کشتی ایرانی به سوی لبنان و همچنین صحبت هایی که درمورد "روزهای داغ جبهه مدیترانه" کرده اند، همگی با سخنرانی رهبر مقاومت بی اثر شد. حال این "مسئولین" زبان تهدید را به کام گرفته اند و سفیر آمریکا نیز با وضعیتی ترحم برانگیز مجبور است این اظهارات را بیان کند.

زمانی که عمده پمپ بنزین ها در لبنان تعطیل شده بودند و صف های طولانی اتومبیل ها در مقابل تعداد اندک پمپ بنزین های باز شکل می گرفت سفیر آمریکا کجا بود؟ زمانی که بیشتر ژنراتورها در مراکز تجاری بخاطر کمبود مازوت خاموش می شدند و برخی بیمارستان ها فریاد کمک سر می دادند. در آن زمان اسرائیلی ها داشتند خود را برای لحظه فروپاشی کامل لبنان آماده می کردند.

مشکل آمریکا در لبنان این است که در آنجا با عقلانیتی قدرتمند یعنی سید نصرالله روبروست و همین برای دست پاچگی آشکار سفیرش در لبنان کافی است. زیرا آمریکا همواره عادت دارد که با دیگران به عنوان مخاطبانی عاری از شخصیت برخورد کند. این امر جز برای برخی کسانی که عزت خود را به یک مشت دلار کثیف نفتی فروختند، بر همه لبنانی ها آشکار است و پس از تاثیر موضع قاطع سید مقاومت درخصوص واردات نفت از ایران و نجات لبنان از توطئه آمریکایی-اسرائیلی، بیش از پیش ثابت شد. بطوری‌که سزار معلوف نماینده سمیر جعجع رئیس حزب "نیروهای لبنانی" در پارلمان با تحسین ارسال کشتی سوخت ایرانی به لبنان همه را غافلگیر کرد، حال آنکه رئیسش با این بهانه که کشتی ایرانی حاکمیت لبنان را نقض می کند، کمپینی علیه آن به راه انداخته بود!

معلوف به استقبال از کشتی ایرانی بسنده نکرد بلکه اظهارات اسرائیلی ها درخصوص این کشتی را نقض حاکمیت لبنان دانست و افزود:" حال که متحدان عرب و غربی‌مان ما را فروخته اند، آیا حق نداریم کمک های ایران را بپذیریم؟" و تاکید کرد:" ما هر کمک غیر مشروطی به ملت لبنان را می پذیریم و ایران هیچ شرطی برای کسی تعیین نکرده است".

وی درمورد اظهارات سفیر آمریکا در لبنان با لحن تندی خطاب به او گفت:" صبح بخیر... بسیار دیر اقدام کردید...لبنان مدتهاست که درحال غرق شدن است... در چنین بحرانی دوست و دشمن لبنان معلوم می شوند... دوست همان کسی است که به کشور ما کمک می کند".

این مواضع پس لرزه های زلزله سید حسن نصرالله بود که آنچه را اتحاد آمریکایی-اسرائیلی-عربی ساخته بود از بین برد و حقیقت درونی شخصیت لبنان را آشکار کرد که معنای زندگی را جز در عزت نمی بیند. برای همین بود که وقتی معلوف اخباری را مبنی بر اخراجش از حزب جعجع بخاطر مواضع اخیرش شنید گفت:" اگر دیدی همه علیه تو هستند و خلاف جهت تو حرکت می کنند تردید نکن، به دنبال وجدانت برو و به اصولت پایبند بمان. حتی اگر تنها شدی به دیگران اهمیت نده. تردید نکن. تنهایی بهتر از این است که برای رضایت دیگران خلاف وجدانت عمل کنی. من میان عزت انسانی و ذلت موقعیت پارلمانی ام، عزت را انتخاب می کنم".

پربیننده ترین خبرها