کشتی «وعده صادق» در راه لبنان؛ محاصره شکسته می‌شود

کشتی «وعده صادق» در راه لبنان؛ محاصره شکسته می‌شود
جمعه 29 مرداد 1400 - 13:36

پس از آنکه سید حسن نصرالله سید مقاومت لبنان در روز دهم محرم، آغاز حرکت کشتی حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را اعلام کرد، شبکه‌های اجتماعی به جوش و خروش درآمده و کشتی ایرانی را کشتی «وعده صادق» خواندند.

العالم - داغ های مجازی

سید نصر الله در سخنرانی دیروز خود روز عاشوراء اعلام کرد که اولین کشتی حامل مشتقات نفتی ظرف چند ساعت آینده حرکت خود را از ایران آغاز می کند. وی تأکید کرد که "کشتی های دیگری هم به زودی حرکت خواهند کرد". ایشان خاطرنشان کردند که ما ترجیح دادیم که اولین کشتی حامل گازوئیل باشد چون برای مردمی خیلی حیاتی ست.

وی همچنین به آمریکایی ها و اسرائیلی ها درباره عواقب مزاحمت برای این کشتی ایرانی هشدار داده و گفتند که این کشتی به محض حرکت از بنادر ایران، بخشی از خاک لبنان خواهد بود.

به محض اعلام این خبر، شبکه های اجتماعی به جوش و خروش درآمده و هشتگ های #لبيك_يا_نصرالله و #سفينه_الوعد_الصادق در لبنان ترند شده است.

کاربری با عنوان "الشيخ صالح فياض" نوشت: این کشتی تنها نمونه کوچکی از گرایش به سمت شرق است .. تصور کنید گام های دیگری به سمت شرق از جمله چین و روسیه و هند برداشته شود.. تا امکانات و رفاه به لبنان سرازیر شود.

کاربر دیگری با عنوان "ام علي وزهراء" با تمسخر سفیر آمریکا در لبنان گفت: سزار فروپاشید و ما همچنان هستیم.. کشتی وعده صادق در راه است

کاربری با عنوان "mk samouri" نوشت: این کشتی، خاک لبنان است و اکنون معادله، معادله حقوق و حاکمیت ملی است (دشمنان) داخلی و خارجی بدانند چیزی را که با زور اسحله نتوانستند بگیرند به زور محاصره هم نمی توانند بگیرند. ابزارها و عوامل فاسد شما ناتوان تر از آن هستند که کاری از پیش ببرند. دبیر کل گفت اجازه نمی دهیم ملت ما تحقیر شوند و تمام.

پربیننده ترین خبرها