چه کسی خواهان فروپاشی لبنان بود؟

چه کسی خواهان فروپاشی لبنان بود؟
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 07:58

جنایت بزرگی با خونسردی علیه ملت لبنان درحال انجام بود، آن هم فقط به این جرم که لبنان بستر فعالیت مقاومتی بود که سرزمین خود را آزاد کرد، "اسرائیل" را به پستی کشاند و لبنان را به کشوری تبدیل کرد که " اسرائیل" از آن حساب می برد.

العالم-کشکول

این جنایت در مقابل چشم جهانیان صورت می گرفت که تحقیر لبنانی ها را تماشا می کردند و هیچ حرکتی از خود نشان نمی دادند. زیرا از رهبر این باند جنایت کار یعنی آمریکا هراسان بودند.

دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان آشوبی به پا کرده بود و ادعا می کرد که حزب الله حاکمیت لبنان را به گرو گرفته است. حال آمریکایی ها با دلایل قاطع و به اعتراف سفیرش و شیپورچی هایشان در لبنان می گوید که اولین و آخرین مسبب حوادث گذشته و حال لبنان، خودشان هستند. آنها امیدوار بودند که با رقص بر بدن پاره پاره لبنان آن را به فروپاشی بکشانند، اما اکنون فرزندخوانده خود "اسرائیل" را تحقیر کردند.

وقتی تحت تاثیر جلوگیری آمریکا از رسیدن بنزین و مازوت و سوخت های دیگر به لبنان اوضاع این کشور به لبه پرتگاه رسید و به بحرانی خفقان آور منجر شد و لبنان را در آستانه فلج شدن قرار داد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از حرکت یک کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی لبنان خبر داد که این کشور را از چنگال باند ویرانگر آمریکایی می رهاند.

چند ساعت از اعلام این خبر توسط سید حسن نصر الله نگذشته بود که ریاست جمهوری لبنان بیانیه ای را درباره گفتگوی تلفنی سفیر آمریکا در بیروت با میشل عون، رئیس جمهور لبنان صادر کرد. در این بیانیه آمده است: "سفیر آمریکا در لبنان طی تماس تلفنی با میشل عون به وی اطلاع داده است که دولت آمریکا قصد دارد با انتقال برق از اردن از طریق خاک سوریه، به لبنان کمک کند.. برای این منظور انتقال گاز مصر از طریق اردن و سوریه به شمال لبنان تسهیل خواهد شد.. همچنین مذاکره با بانک جهانی برای تأمین هزینه انتقال گاز مصر و مرمت خطوط انتقال برق و تقویت و حفاظت از آن در حال انجام است".
این لطف ناگهانی آمریکا به همین اندازه محدود نمی شود، بلکه سفیر این کشور در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: "لبنان نیازی به کشتی های ایرانی ندارد زیرا یک ناوگان کامل در سواحل لبنان در انتظار تخلیه بار هستند".

این درجه از حماقت خانم سفیر حتی برای ساده لوح ها هم خنده دار است. او تلاش می کند مانع درخشیدن سید حسن نصر الله به عنوان ناجی لبنان از شر برخی دولتمردان این کشور شود. غافل از اینکه با این قبیل اظهارات و ادعاهای قدیمی، فقط نقش سید نصر الله را به عنوان ناجی لبنان پررنگ تر کرد؛ آنهم نه فقط در چشم لبنانی ها بلکه در نظر همه ملت های منطقه؛ ملت هایی که همه زیر و بم توطئه های آمریکا علیه لبنان را شناخته اند و می دانند که چه کسانی از رنج این ملت خوشحال می شوند.

پربیننده ترین خبرها