لحظه به لحظه با دومین روز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

لحظه به لحظه با دومین روز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
يکشنبه 31 مرداد 1400 - 08:19

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی دقایق قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

العالم - ایران / سیاسی

جلسه علنی امروز (یکشنبه 31مرداد) مجلس شورای اسلامی دقایق قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه آیت الله رئیسی در دستور کار نمایندگان مجلس است.

روز گذشته هم کلیات برنامه‌های پیشنهادی کابینه با حضور آیت الله رئیسی مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت و رئیس جمهور 2.5 ساعت در این باره صحبت کرد و 5 نماینده موافق و مخالف هم در این باره به اظهار نظر پرداختند.

لحظه به لحظه با آخرین جزئیات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

18:39 | بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه، صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۵ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه مورد بررسی قرار گرفته است.

در ابتدای بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی و پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوط قرائت می شود.

موافقت کمیسیون بهداشت با وزیر پیشنهادی بهداشت

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی بهداشت

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت خبر داد.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت؛

عباسی: وزیر بهداشت درباره راه رسیدن به وضع مطلوب توضیح دهد

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را تشریح کند.

مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت؛

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت باید در خصوص اجرای پزشک خانواده، مقابله با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی به نمایندگان تضمین بدهد.

با پایان یافتن زمان جلسه علنی امروز مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت به جلسه فردا دوشنبه مجلس موکول شد.

15:59 | بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی خارجه

به دنبال پایان جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه پرداختند.

در ادامه جلسه روز دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز ( یکشنبه ) بررسی صلاحیت حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه را در دستور کار قرار دادند.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از استماع نظرات نمایندگان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

موافقت کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی امور خارجه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی خارجه ابراز امیدواری کرد: امیرعبداللهیان رای قاطعی کسب کند.

مخالف وزیر پیشنهادی خارجه؛

داکر: تقویت دیپلماسی اقتصادی از وظایف وزارت امور خارجه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز به ورود به بازارهای جهانی برای صادرات کالا، تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور بخش غیردولتی در دیگر کشورهای منطقه را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه عنوان کرد.

سید سلمان ذاکر روز یکشنبه در جریان بررسی صلاحیت وزیر امور خارجه در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه گفت: برابر ماده ۱۰۵ بند ب قانون برنامه ششم توسعه، تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز به ورود به بازارهای جهانی برای صادرات کالا، تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور بخش غیردولتی در دیگر کشورهای منطقه و یا برعکس از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است.

مخالف وزیر پیشنهادی خارجه؛

نماینده تالش: امیرعبداللهیان باید درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم اعلام موضع کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، گفت: اگر به عنوان نماینده مردم به عنوان مخالف حرف می‌زنم به این دلیل است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه ابهاماتی وجود دارد که باید تبیین شود.

حسن محمدیاری در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: برجستگی و اهمیت دستگاه دیپلماسی کشور بر کسی پوشیده نیست اگر هم به عنوان نماینده مردم امروز در قامت مخالف حرف می‌زنم به این دلیل است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه ابهاماتی وجود دارد که باید تبیین شود.

موافق وزیر پیشنهادی خارجه؛

علیزاده: رویکرد امیرعبداللهیان رساندن وزارت خارجه به تراز انقلاب است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: رویکرد امیرعبداللهیان رساندن وزارت امور خارجه به تراز انقلاب با بهره‌گیری از نیروهای ارزشی و انقلابی است.

«محسن علیزاده» در موافقت با تصدی «حسین امیرعبدالهیان» بر وزارت امورخارجه گفت: خوشبختانه وزیر پیشنهادی امور خارجه دیپلماتی برجسته، انقلابی، مدیری شایسته و موفق است که از رده پایین در وزارت خارجه شروع کرده است و امروز به عنوان یکی از مدیران برجسته کشور و منطقه در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود.

موافق وزیر پیشنهادی خارجه؛

گلرو: محور مقاومت از معرفی وزیر پیشنهادی امور خارجه استقبال کرده است

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس امیر عبداللهیان را دیپلماتی توانمند و حاذق خواند و گفت:محور مقاومت از معرفی امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه استقبال کرده است.

عباس گلرو در نوبت عصر روز یکشنبه مجلس در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:با توجه به جلسه کمیسیون امنیت ملی که با حضور امیر عبدالهیان برگزار شد و جمع بندی این جلسه وزیر پیشنهادی صلاحیت مسئولیت مهم وزارت امور خارجه را دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی خارجه؛

عنابستانی: وزیر پیشنهادی خارجه برنامه عملیاتی اعلام کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه دقیقا مشخص کنند که به صورت عملیاتی چه کاری برای جلب اعتماد شرق انجام خواهند داد که از طرف دیگر منجر به از دست رفتن فرصت همکاری با غرب نشود.

علی‌اصغر عنابستانی ، روز یکشنبه در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه در مخالفت با گزینه پیشنهادی گفت: کشور در شرایط نابسامانی به سر می‌برد که امیدواریم با تشکیل یک کابینه قوی، این نابسامانی‌ها از بین برود.

موافق وزیر پیشنهادی خارجه؛

علیزاده: وزیر پیشنهادی امور خارجه فردی خوش نام و با تجربه است

علی علیزاده نماینده مراغه به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: امروز وزارت خارجه علاوه بر تنظیم روابط خارجی در ایجاد امنیت کشور و برقراری ارتباط اقتصادی و حتی اشتغالزایی نقش آفرین است. فلذا لازم است که دقت کنیم چه کسی بر مسند این وزارت خواهد نشست.

وافق وزیر خارجه پیشنهادی؛

عمویی: امیرعبداللهیان اشراف کافی به مذاکرات منطقه ای و بین المللی دارد

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی خارجه گفت: آقای امیرعبداللهیان اشراف کافی به مذاکرات منطقه ای و بین المللی داشته و تجربیات ذی قیمت دارد و امیدواریم رای بالای مجلس پشتوانه کار او باشد.

امیرعبداللهیان: همه تلاش خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها به کار می‌گیرم

حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در دفاع از برنامه های خود گفت: ما سعی خواهیم کرد با توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارجه متوازن پویا و هوشمند داشته باشیم. بیشتر بخوانید

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

13:30 | پورابراهیمی، موافق: بهترین مقالات کاربردی و طرح‌های خوب اقتصادی در زمان مدیر کلی خاندوزی در مرکز پژوهش‌ها تدوین شده است. در ۲ حوزه نظارت دقیق مجلس بر عملکرد دولت و اجرای قوانین روی زمین مانده با آقای خاندوزی توافق کردیم.

13:36 | ویس‌کرمی، مخالف: جوان‌گرایی آقای رئیسی قابل تقدیر است اما خاندوزی نظریه‌پرداز اقتصادی نیست و فقط در دانشگاه استادیار است. در بانک و بیمه و خصوصی‌سازی و مالیات وزیر اقتصاد باید صاحب تجربه باشد. تجربه خاندوزی در کار اجرایی کمرنگ است و تالیفات وی مشخص نیست تا چه اندازه واقعی و قابل اجراست.

13:50 | عزیزی، موافق: ساختار وزارت اقتصاد می‌تواند محور تیم اقتصادی دولت باشد. دکتر خاندوزی از دل مجلس است و رویکرد مطالبه‌گری دارد. او جوان، انقلابی و با رویکرد جهادی و ولایی و فساد ستیز است. از دانش و تجربه لازم مخصوصا در نظام قانون‌گذاری برخوردار است.

13:59 | طغیانی، موافق: شناختی که خاندوزی، از مدیران اجرایی دستگاه‌های حوزه اقتصادی دارد، می‌تواند در عملکرد موفق وزارت اقتصاد بسیار کمک کند.

12:32 | عباس‌زاده، مخالف وزیر اقتصاد:

- شرایط اقتصادی کشور را مردم با پوست و استخوان لمس می‌کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. انتظار داشتیم در این تقسیم‌بندی، وزرای اقتصادی مقبول مجلس معرفی می‌شدند. آقای خاندوزی چقدر به خزانه‌ها تسلط دارید؟ من برنامه‌های شمارا دوبار مرور کردم به بعضی از مسائل مهم و حیاتی کم‌‌تر اشاره شده است، اشاره ضعیفی به سرمایه‌گذاری خارجی داشتید.

12:25 | پاشایی‌بهرام موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد:

- تیم اقتصادی دولت سیزدهم با یک نگاه کارشناسانه و با نگاه به داخل نسبت به تهیه برنامه ای جامع اقدام نموده است. ما روی برخی از این گزینه‌ها حرف داریم اما خاندوزی از بهترین گزینه‌هاست، ارتباط و تعامل با جامعه دانشگاهی دارد و از لحاظ شخصیتی نیرویی جوان است. یکی از دروس ثابتی که او در دانشگاه تدریس می کند اقتصاد ایران است.

12:00 | سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

- با توجه به برنامه های مکتوب‌ ارائه شده، سوابق علمی و اجرایی و استماع توضیحات و پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی، اعضای کمیسیون اقتصادی سید احسان خاندوزی را با اکثریت آرا به عنوان گزینه مطلوب وزارت امور اقتصادی و دارایی ارزیابی کردند

12:00 | آغاز بررسی وزیر صلاحیت اقتصاد

1:30 | خطیب؛ وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات:

- سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام تلاش و زحمات خود را وقف امنیت این کشور کرده اند و با مصاف با دشمنان، توطئه ها، فتنه ها، گروهک های مسلح و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و آبرو و نفس و جان خود را تقدیم کرده‌اند.
- شرایط کشور و شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک منظومه در هم تنیده است و همواره در حال تغییر است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین مسائل امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه‌ای و جهانی دنبال کند و لازمه این بایندگی؛ تحول و پویایی در تشکیلات پنهانی اطلاعتی را می‌طلبد.
- وزارت اطلاعات یک نهاد بیرون آمده از انقلاب اسلامی است بنابر این باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کند و تداوم یابد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد در صد برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.
- با درایت، تیز بینی و هدایت‌‌های رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی توطئه ها و فتنه ها خنثی گردیده و خنثی می‌گردد. نفوذ می‌تواند برای دشمن همچنان که تا کنون نشان داده زمینه امید باشد.
- یکی از وظیفه‌های اصلی ما صیانت از مردم ایران و از صیانت از دارایی‌های این ملت است. یکی از وظایف بنده این است تشکیلات اطلاعاتی را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم.

10:10 بروجنی، موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات:

-برنامه‌های خطیب و گزارش کمیسیون در مورد او را بخوانید. مبارزه جدی با شریان‌های فساد از اصلی‌ترین وظایف وزارت اطلاعات است که در برنامه‌های خطیب آورده شده، صیانت از دارایی های ارزشمند کشور جز برنامه‌ها و اهدافش است، کشف توطئه‌ها و خرابکاری‌ها علیه استقلال کشور از دیگر برنامه‌های اوست. او از درون مجموعه اطلاعات است.

10:05 | میرزایی، مخالف وزیر پیشنهادی:

- در این روزها اخباری مطرح می‌شود که حضرت آقا خطیب را تایید کرده است. اما حضرت آقا در تایید شخص خاصی نظر نمی‌دهند، رییس جمهور گفتند حضرت آقا در مورد خطیب نظر خاصی نداشته‌اند؛ سردار کوثری هم این سخن را تایید کردند. چرا دیدگاه‌های خود را با نسبت دادن به حضرت آقا به کرسی می‌نشانید؟

09:53 | رضوانی، مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات:

- آقای خطیب در کمیسیون به درستی گفتند در طول زندگی کار اطلاعاتی کردند، اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده به طوری که در موضوع طبری برخی در مورد او توجیحات غیر قابل هضم می‌آورند. او علی رغم شایستگی به موقع اقدام جدی نمی‌کند.

09:33 | سخنگوی کمیسیون امور داخلی: با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی او را واجد شرایط تصدی وزارت اطلاعات می‌دانیم

09:27 | سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از موافقت این کمیسیون با سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

09:15 | آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

09:07 | وزیر پیشنهادی ارتباطات:

- در صورت رای اعتماد صدای مناطق محروم در کابینه سیزدهم خواهم بود.
- به عنوان جوان گام دومی آماده‌ام تا تجربه و تخصص 15ساله ام را به کار بگیرم تا با همراهی مجلس و بخش های نظام جمهوری اسلامی همه ظرفیت های این فناوری مهم را به کار بگیریم و جایگاه ایران را در این حوزه ارتقا دهیم و یک ایران هوشمند ایجاد کنیم.
- اگر ما در این حوزه برنامه مناسبی نداشته باشیم و مواجهه فعالی نداشته باشیم قطعا به آسیب‌هایش دچار خواهیم شد و امروز برای مردم کوچه و خیابان هم مهم است که چه کسی سکان وزارت ارتباطات را به دست می‌گیرد چون هر اقدامی می تواند کسب و کار و زندگی و فرهنگ آنان را تحت تاثیر قرار دهد.
- الان عصر پلتفرم هاست و میزان نفوذ این پلتفرم ها و تعداد کاربران عمق راهبردی کشور را تعیین می‌کنند و ما از ظرفیت های این فضا برای حکمرانی غفلت کرده ایم. هرچند پلتفرم های ایرانی در سطح تراز جهانی داریم که ما را از پلتفرم های خارجی بی‌نیاز کرده است

09:05 | سید مجتبی محفوظی؛ موافق وزیر ارتباطات:

- آقای زارع پور از انگیزه و تخصص و تجربه برای تصدی مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار است و در عین حال تحصیلات عالی و مرتبط با حوزه مسئولیتش نیز دارد.
- امروز ما در بحث وزارتخانه ارتباطات نیاز به متخصصانی داریم که در حوزه‌های مختلف صاحب تجربه باشند، در این وزارتخانه 10 هزار نیرو مشغول فعالیت هستند. 100 هزار نیرو مختص زمانی بود که هنوز مخابرات خصوصی سازی نشده بود و آقای زارع پور سال‌ها تجربه مثبت در حوزه عملکردی خود دارد و در دوره 5 ساله مسئولیت خود در وزارت ارشاد نیز عملکرد خوبی داشته است.
- در توسعه خدمات الکترونیکی در وزارت ارشاد خدمات زیادی ارائه کرده است و قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار را اجرایی کرد. همچنین شناسایی صاحبان سایت‌ها بخش دیگری از خدمات وی بود و ایشان در سال 89 به عنوان مدیر برتر وزارت فرهنگ مورد تقدیر قرار گرفتند.
- بخش زیادی از رضایتمندی مردم از این قوه مربوط به خدمات الکترونیک است که به همت آقای زارع پور راه‌اندازی شد و 5 و نیم میلیون مراجعه مرگ و میر به قوه را کاهش داد و 10 درصد زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کم کرد.
- زارع پور راه اندازی سامانه های فراوان و اپلیکیشن‌هایی نظیر استعلامات الکترونیکی و آنلاین کردن دادگاه‌ها را در کارنامه خدمات خود دارد اما ما انتظارات نیز از وی در حوزه وزارت ارتباطات داریم.
- انتظار داریم ایشان در جهت خارج شدن انحصار اپلیکیشن های خارجی از فضای مجازی کشور و راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و اجرای آن به نفع مردم و بهره مندی علوم جامعه از مزایای آن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی ارائه کنند

09:00 | یوسفی؛ موافق وزیر ارتباطات:

- کابینه توانمند یعنی کارامدترین فرد و متخصص ترین فرد در آن حوزه، تا آن فرد بتواند مشکلات مردم را در حوزه کاری خود رفع کند، حال کارامدی چگونه تشخیص داده می‌شود؟ اول با ارائه برنامه و دوم با ارائه کارنامه شخص تا مشخص شود که آیا ایا فرد مورد نظر تحول گرا بوده و یا در بحث تعارض منافع اقدام مثبت داشته است یا خیر؟ جوان بودن به معنای صرفا جوانی برای مجلس موضوعیت ندارد.
- نباید رشته تخصصی وزیر پیشنهادی که مرتبط با حوزه زیرساخت می‌باشد را فراموش کنیم، اگرچه در نظام اسلامی در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی شده است ولی در این حوزه نیز باید کار شود، از سوی دیگر در حوزه مدیریت منابع و حکمرانی نیز باید توجه لازم را داشته باشم و بدانیم که این فضا امروز با اقتصاد مردم گره خورده است، بر همین اساس معتقدیم وزیر پیشنهادی در این حوزه باید باید دارای شهامت باشد، راه اندازی مرکز دیجیتال که رخ داد سابقه نداشت، این موضوع یعنی وی شهامت این کار را دارد، سابقا مردم باید برای دریافت ابلاغ های قضایی در مراکز قضایی در صف های طولانی حضور پیدا می‌کردند اما با ایجاد مرکز ابلاغ الکترونیک اقدام خوبی شکل گرفت.
- یکی از موضوعاتی که نمایندگان باید برای رای اعتماد به آن توجه کنند ساماندهی نیروهای شرکتی و نیروهایی است که در بحث پرداخت حقوق دچار مسائلی هستند، چه در حوزه وزارت ارتباطات و چه در وزارت نفت و بازنشسته ها، این حوزه نیز نیازمند اقدامی مثبت می‌باشد.
- حکمرانی دیجیتال و توجه به تعاملات بین المللی و ایجاد پهنای باند و مبادلات اینترنتی می‌تواند برای ما در این حوزه ایجاد بازار کند، از سوی دیگر شبکه ملی اطلاعات توسعه پایدار در حوزه زیرساختی نیز موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه می‌باشد، در بحث اقتصاد دیجیتال برخی می‌گویند قرار است فضای مجازی بسته شود، اما ما نماینده مردم هستیم و اقتصاد مردم در فضای مجازی برای ما مهم است، حفظ مالکیت باید مشخص شود، متاسفانه عملا نظارتی بر این فضا وجود ندارد، ما خواهان سامان دهی این حوزه هستیم.
- حمایت از شرکت های دانش بنیان موضوع مهم دیگر است، باید بپذیریم که در حوزه دیجیتال می‌توانیم با برنامه ایشان به سهم ۱۰ درصدی برسیم و این با حمایت از پلتفرم های داخلی و فعالین حوزه دانش بنیان امکان پذیر است، ما در حوزه روستایی دارای ۳ و نیم میلیون دانش اموز هستیم، با توجه به بحث آموزش در فضای مجازی این جمعیت در حوزه برای دسترسی به اینترنت پر سرعت نادیده گرفته شدند که باید مورد توجه باشند.

08:57 | سید غنی نظری خانقاه؛ مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات:

- دلیل عمده مخالفت من با آقای زارع‌پور که وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات است فقدان روحیه شفافیت است.
- آقای زارع پور در یک کمیسیون چیز دیگری می‌گوید و در کمیسیون دیگر چیز دیگر.
- آقای زارع پور یک مسئول در قوه قضاییه هستند و وزارتخانه‌ای به این بزرگی برای او مشکل است؛ درست است که نخبه است اما تجربه ندارد.
- وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های خارجی عضو نیست یعنی اعتقادی به این شبکه‌ها ندارد. ضمن اینکه در برنامه او درباره کارگزاران روستایی چیزی دیده نمی‌شود.

08:26 | عباس‌زاده مشکینی، مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات:

- وزیر پیشنهادی حتی یک روز هم سابقه مدیریت اجرایی در مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد. وزیری که سوار بر کار نباشد نمی تواند موجب تحول شود.
- ما باید برای این وزارتخانه از نیرویی استفاده کنیم که واجد دو عنصر خواستن و توانستن باشد. در مولفه خواستن و انگیزه وزیر پیشنهادی شکی نداریم اما در عنصر توانستن که شاخص داریم باید تخصص و تجربه را در نظر بگیریم.
- آقای زارع‌پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد و تحصیلکرده کامپیوتر و IT است درحالی که حوزه ماموریت این وزارت خانه ICT است.
- مأموریت بیش از ۹۵ درصد این وزارتخانه زیرساختی است. ایشان یک روز سابقه کار در این وزارتخانه را ندارد.

در حال تکمیل ...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها