زیاد النخاله: تشکیلات خودگردان مسئول جان زندانیان سیاسی است

زیاد النخاله: تشکیلات خودگردان مسئول جان زندانیان سیاسی است
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 14:30

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به بازداشت یکی از اعضای اصلی این جنبش در رام‌الله، تشکیلات خودگردان را مسئول جان وی و دیگر زندانیان سیاسی دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت که مقامات رام‌الله مسئول حفظ جان «خضر عدنان» از اعضای اصلی این جنبش و دیگر زندانیان سیاسی است.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، او گفت که هر روزی که «خضر عدنان» و دیگر شخصیت‌های مقاومت فلسطینی در زندان به سر می‌برند، وحدت و یکپارچگی مردم فلسطین آسیب می‌بیند.

النخاله در ادامه ضرب و شتم افرادی همچون «ماهر الاخرس» (آزاده معروف فلسطینی) از سوی دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان را حامل پیام روشن عداوت و دشمنی با مردم فلسطین و گروههای مقاومت دانست.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان روز یکشنبه (دیروز) شیخ «خضر عدنان» از اعضای رده بالای جهاد اسلامی فلسطین را به اتهام سازماندهی تحصن در مرکز رام‌الله، بازداشت کردند.

گروه «محامون من اجل العداله» (وکلا برای عدالت)، نیز اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، شنبه شب پیش، ۲۱ فعال و آزاده فلسطینی را دستگیر کردند و همگی آن‌ها در اعتراض به این اقدام، از دیروز (یکشنبه)، اعتصاب غذا کرده‌اند.

سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، دیروز نیز، برای دومین روز متوالی، مانع برگزاری تظاهرات در مرکز رام‌الله در اعتراض به بازداشت این ۲۱ نفر شدند.

شمار زیادی از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در مرکز شهر رام‌الله مستقر شدند و شماری از فعالان فلسطینی را به محض رسیدن به محل تجمع اعلامی، بازداشت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها