پیام مصر برای حماس؛ تظاهرات در مرز غزه باید متوقف شود

پیام مصر برای حماس؛ تظاهرات در مرز غزه باید متوقف شود
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 13:51

یک روزنامه عربی نوشت، در پی ازسرگیری تظاهرات فلسطینی‌ها در مرز غزه و متشنج شدن این منطقه، مصر هشدار شدیداللحنی برای حماس فرستاده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شنبه هفته جاری به مناسبت سالروز آتش زدن مسجدالاقصی، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه تظاهراتی در مرز با فلسطین اشغالی برگزار کردند، این تظاهرات با تیراندازی نظامیان صهیونیست متشنج شد و بیش از ۴۰ فلسطینی زخمی شدند علاوه اینکه یک تک‌تیرانداز صهیونیست نیز به ضرب گلوله یک جوان فلسطینی به شدت مجروح شد.

روزنامه «العربی الجدید» در همین زمینه به نقل از منابع آگاه نوشت، در پی این اتفاقات مقامات سازمان اطلاعات مصر پیام شدیداللحنی برای حماس فرستاده‌اند.

این منابع مدعی شدند، توافقی میان سران حماس و دستگاه اطلاعات مصر مبنی بر کنترل کامل تظاهرات‌کنندگان، عدم نزدیکی آنها به حصار مرزی ، عدم درگیری با نظامیان صهیونیست و نیز تعهد به تظاهرات مسالمت‌آمیز وجود داشته است و مصر نیز به طرف اسرائیلی اطمینان داده بوده که این تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز برگزار می‎شود.

منابع مذکور افزودند، قاهره خواستار عدم برگزاری تظاهرات جدید در مرز غزه که قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود، شده است و گفته، مقامات رژیم صهیونیستی در تماس با «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر عصبانیت شدید خود را از این وضعیت اعلام کرده‌اند.

العربی الجدید به نقل از مقام وابسته به حماس (که نامش را ذکر نکرده) نوشت، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به اطلاع میانجی مصری رسانده‌اند که استفاده از «شریان‌های زندگی» به عنوان ابزار فشار بر اهالی نوار غزه (اشاره به محاصره خفه‌کننده غزه) دیگر قابل قبول نیست.

وی افزود، هماهنگی بالایی میان قوای مقاومت مردمی وجود دارد و مقاومت قادر به فعال کردن نبرد در چند جبهه در زمان واحد است.

تماس هنیه با مصری‌ها

در همین ارتباط، منابع فلسطینی اعلام کردند، «اسماعیل هنیه» رهبر حماس تماسی با مصری‌ها داشته و پیرامون آخرین تحولات صحبت کرده است.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت، این تماس برای حل برخی مسائل باقیمانده و کاهش رنج مردم غزه انجام شده است.

گذرگاه رفح دو روز متوالی است که بسته است و به گفته منابع فلسطینی دلیل آن فنی نیست بلکه به خاطر عصبانیت قاهره از تظاهرات فلسطینی در مرز غزه است.

هفته جاری، با تعلل رژیم صهیونیستی در تعهد به وعده‌ها، گروه‌های فلسطینی از بازگشت فعالیت‌های مردمی در مرز غزه تا رفع محاصره این منطقه و توقف تجاوز به مقدسات فلسطینی خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها