نیروهای مقاومت : کشتی های ما برای همه لبنان است و قلب ما گنجایش همه را دارد

نیروهای مقاومت : کشتی های ما برای همه لبنان است و قلب ما گنجایش همه را دارد
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 14:40

چندین هشتگ صبح امروز سه شنبه در لبنان ترند شد که کشتی های ما برای همه لبنان است مهم ترین هشتگ بود که لبنانی ها با آن از حرکت دومین کشتی نفت ایران خبر دادند و بعد از دومین کشتی دیگر  کشتی ها نیز راهی خواهند شد که همگی در خدمت همه لبنانی بدون استثناست.

العالم داغ‌های مجازی

به عنوان مقدمه ای برای این موضوع به مطلب روز دوشنبه روزنامه لبنانی البنا با عنوان ( لبنان ... کشتی می آید بدون اینکه پرچم سفیدی بر فراز آن باشد) اشاره می کنیم که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفته بود : با سلطه جویی اسرائیل و با ظلم امریکا و مزدورانی که هیچ هواپیمایی برای آویختن بدان جهت فرار از خشم مردم نیافتند، هیچ پرچم سفیدی در کار نیست.

سپس سید حسن نصرالله مژده داد: شمارش معکوس برای شکستن محاصره آغاز شده و کشتی خواهد رسید و هیچ پرچم سفیدی بر فرازش نیست.

بحران های سخت کنونی برکسی پوشیده نیست بحران هایی که امریکا برایش به وجود آورده و بازتاب های خطرناکی داشته که آخرین مورد افزایش بهای سوخت ناشی از ادامه بحران و خودداری شرکت ها از فروش اندوخته بنزین و مازوت به ایستگاهها به بهانه داشتن مقادیر زیادی مازوت و نفروختن آن به طمع افزایش بوده است در حالی که با قیمت پایین خریده است که همین مساله وقطعی بنزین و مازوت ، به شکست اقتصاد لبنان و فلجی کامل و ترور اقتصاد منتهی شده است .

تولید ناخالص داخلی لبنان تا سال 2018، 55 میلیارد دلار بود اما بعد از بحران مالی و پولی ناشی از بحران کرونا در جهان، به 25 میلیارد دلار کاهش یافت امروز نیز پس از اعزام کشتی های سوخت ایران لبنان هرگز نمی تواند به ارقام سابق برسد.

فواد زمکحل رئیس مجمع تاجران لبنانی در جهان دیروز پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی لبنان از 15 میلیارد دلار یعنی کمتر از یک سوم تولید ناخالص داخلی که در گذشته داشت،فراتر نرود و نمی تواند مشاغلی ایجاد کرده یا رشدی داشته باشد .به گفته زمکحل این اولین بازتاب بحران است یعنی کوچک دشن حجم اقتصاد در بخش های کشاورزی، صنعت ،بهداشت و تجارت .

وی افزود:کمبود بنزین به کاهش فعالیت های تجاری و شهروندان شده اما خوشبختانه با اینترنت قابل حل است اما قطعی مازوت این راهکار را نیز مختل کرده است.

لبنان تبادل داخلی و خارجی را از دست داده و این یعنی نبودن اقتصادی بدون ارتباط زنده یا انلاین یا ارتباطی عمومی .

وی افزود اگر این وضعیت برای مدت طولانی ادامه یابد بزرگترین فاجعه ،رقم خواهد خورد. وی ابراز امیدواری کرد این بحران طولانی نشود زیرا بازسازی مشکل خواهد بود .کارخانه هایی که مازوت تهیه کرده اند روزانه 3الی 4 ساعت فعالیت دارد .

مغازه ها نیز نیم روز فعالیت دارد و به خاطر قطعی بنزین تردد وجود ندارد که به فلجی نسبی فعالیت های تجاری منجر شده که برای چند هفته بعد همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاهها،خطرناک است .

بنابراین وضعیت کنونی عقب گرد نیست بلکه فروپاشی کامل و ترور اقتصاد لبنان و همه بخشهای تولیدی است

هشتگ کشتی ما برای همه لبنان است به دنیال سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله به راه افتاد که گفته بود کشتی دوم ما چند روز دیگر از ایران به لبنان حرکت خواهد کرد و کشتی های دیگر نیز در راه است

وی تاکید کرد مساله یک کشتی یا دو کشتی نیست بلکه این فرایندی است و تا زمانی که لبنان نیاز داشته باشد ادامه خواهیم داد .

ما جایگزین دولت یا شرکت های وارد کننده و ایستگاهها نیستیم به دنبال رقابت با کسی نیسیتم و مقادیر مشخصی از سوخت برای کاهش فشار بر شرکت ها و ایستگاهها خواهیم آورد .

حسن نصر الله در خطاب با لبنانی ها گفت : و با صبر و هوشایری و تحمل سحر ساحران علیه خودشان خواهد شد.همه تلاش کردیم و به دنبال جایگزین هایی بودیم در این درگیری برنده خواهیم شد و قدرتمندتر خواهیم شد.

وی در پایان گفت : اگر زمانش برسد شرکت هایی برای حفاری و استخراج نفت و گاز وجود دارد زیرا ما آماده کمک گرفتن از شرکت ایرانی باتجربه هستیم . شرکت های ایرانی از بمباران اسرائیلی بیمی ندارند و می تواند نفت و گاز را استخراج کرده و بفروشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها