کشتی ایرانی سیاست تروریسم اقتصادی دشمن را خنثی کرد

کشتی ایرانی سیاست تروریسم اقتصادی دشمن را خنثی کرد
سه شنبه 2 شهريور 1400 - 16:43

کارشناسان گفتند که کشتی سوخت ایران که توسط سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از ایران آورده شده است، باعث شکست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه لبنان، مردم و مقاومت آن شد.   

العالم نظرکده

آنان افزودند: سیاست آمریکا در لبنان مبتنی بر ایجاد هرج و مرج بود تا نتواند خاستگاه مقاومت باشد، آمریکا پس از شکست در عملیات نظامی علیه حزب الله، کوشید با تحریم، باعث ایجاد نارضایتی در مردم لبنان و شوراندن آنان علیه مقاومت شود اما با شکست مواجه شد.

آمریکا می خواست با اجرای قانون سزار علیه دمشق و پس از آن لبنان، نوعی تروریسم اقتصادی علیه مقاومت به راه بیندازد و آن را در هم بشکند اما در این مسیر نیز با شکست مواجه شد.

هدف دیگر آمریکا، ایجاد نوعی خلاء سیاسی در لبنان از طریق درخواست برای استعفای میشل عون بود تا به تدریج این کشور را به طرف جنگ داخلی لبنانی سوق دهد و مقاومت را مجبور کند که سلاحش را به جای آنکه به طرف اسرائیل نشانه رود در جنگ داخلی استفاده کند که این توطئه نیز با شکست مواجه شد.

لذا سخنان نصرالله پاسخی دندان شکن از سوی مقاومت به دشمنان بود، به ویژه که محور مقاومت در سوریه و ایران دارای تجربه طولانی در زمینه مقاومت در برابر محاصره و پیروزی در این مسیر هستند که لبنان در آینده می تواند از آن استفاده کند.

اقدام نصرالله در زمینه واردات سوخت از ایران نوعی پیروزی است و همگان پس از شکست کشورهایی مانند فرانسه در زمینه عمل به وعده هایشان برای بهبود اوضاع اقتصادی لبنان دریافتند که فقط مقاومت و حزب الله قادر به حل مشکلات این کشور هستند و این همان موضوعی است که باعث خشم غرب شده است.

پربیننده ترین خبرها